recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering Ekst. hhd til NAS: slukke pc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiering Ekst. hhd til NAS: slukke pc?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering Ekst. hhd til NAS: slukke pc?
    Sendt: 01-April-2009 kl. 17:11
Kan man efter at have initieret en kopiering af stor mængde data fra USB disk tilsluttet en NAS, så tillade sig at slukke for pc'en hvorved kopieringen fortsætter?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 18:47
Hvis kopieringen sker i baggrunden på NAS'en (så du kan bruge et terminal vindue eller et webinterface til andre ting), bør du kunne gøre det.

Men prøv... hvis der fortsat er diskaktivitet på USB disken er det ok.

Skal du manuelt afmontere USB diske på NAS'en? Jeg kender ikke NAS'er på dette punkt, men det skal man på unix boxe.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 18:47
Hvis du har gjort det via Windows stifinder, tror jeg det vil stoppe, når du logger af/stopper Windows. Hvis du derimod har gjort det via eks. et web-interface, burde det fortsætte uafhængigt af browseren/computeren.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 21:15
Kopieringen virker efter jeg har slukket pc'en og ja det foretages via webinterface. Min nas er en Qnap ts-119. Hvordan er det med afmontering af usb diske? Findes der en safety remove funktion til qnap nas'erne?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu