|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
dkduck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-September-2005 Status: Offline Point: 109 |
![]() Sendt: 02-April-2009 kl. 20:55 |
||
Denne her box ser spændende ud!!!One Box, Two Digital Tuners, Anywhere on Your Network
TV sources
Works with popular DVR software:
Seamless operation with multiple computers:
Compatible With:
Under development:
Specifications:
Requirements:
|
|||
MVH
Erik M M >> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220 |
|||
![]() |
|||
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
||
Hvordan fungerer denne så, så skal man have Windows installeret på en anden PC, så man skal have mere end bare en NAS connected til denne?
|
|||
![]() |
|||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||
Som jeg læser det er en "netværkstuner" som man kan allokere og streamefra efter behov.
En vigtig detalje er at den kun understøtter ukrypterede DVB-C-kanaler... ![]() |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Altså! Det kan man fra DVBViewer uden ekstra HW. Har ikke selv lavet det setup (har ikke behovet), men jeg kan læse at det er der masser af andre der benytter sig af De er desværre ikke så gode til at promovere sig selv, men chek dem ud på www.dvbviewer.com
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
P.S. Tror forøvrigt ikke den beskrevne løsning supporterer undertekster
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Og ingen DVB-S eller DVB-S2
|
|||
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Den er uinteressant i DK og det meste af EU, da den ikke understøtter CAM. Udovor dette er det i princippet ikke andet end to DVB-T tunere i en eksternbox hvor interfacet er CAT5, og hvor der så installeres noget bridge software der mapper tunerne til MCE. HDhomerun er ofte anvendt i USA(og har været det i flere år) Redigeret af Patriarken - 03-April-2009 kl. 05:11 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
||
Kan man med DVBViever/server også gøre så al rendering af billede og lyd foretages på den enkelte extender? For hvis man kan det, er det jo muligt at bygge en NAS med et par tv tunere i, og samtidig bygge den så den ikke bruger meget strøm - hvilket er det vigtigste for mig i en NAS da den kører 24/7 |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
De tunere der er omtalt her skal jo netop ikke sættes til en NAS/pc - de kobles direkte på netværket via ethernet. De enkelt klienter skal så connecte til dem og bruger dem (gætter jeg på) som om de var tunere installeret direkte på den enkelte klient. Hvordan systemet håndterer flerbrugersystemer ved jeg ikke. Har heller ikke gennemskuet hvordan den klarer programmerede optagelser - gemmes de direkte på tuneren (med noget flash RAM eller lignende) eller kræver det så stadig en tændt computer? |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
I skal ikke blande NAS sammen med HDhome run. Det er bare en netværksbaseret dual DVB-T tuner. Alt content gemmes på den eller de pc'ere der har installeret Bridgesoftwaren som mapper tuneren som var det fx en PCI eller USB tuner. Det eneste HDhomerun tilfører med netværksdelen at HTPC'ens tunere fysisk kan placeres et andet sted end i PC'en. |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
||
Jeg er heller ikke interesseret i HDHomerun. Jeg er mere interesseret i at vide om man med DVBViewer/server kan lægge alt rendering af billede hos extenderne? Jeg er ikke interesseret i at NAS'en skal rendere billedet for derefter at sende billedet ud til extenderen. Det smarte er jo netop det at man så skifter kanal i NASen men billedet bliver behandlet i extenderen. Så kan man både have lavt strømforbrug på NASen da ens hw krav ikke er store da der ikke skal renderes billede. Meningen med en NAS er jo netop at strømforbruget skal være lavt da den skal være tændt 24/7. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du kan ikke installere DVBviewer server på en NAS....DVBviewerserver er jo en Windows APP... Men ja alt rendering forgår på klienter som kører en lokal DVBviewer som trækker på lokalt hardware...... Det du kan gøre er at købe en WHS maskine og installere nogle tunere og DVBviewer server eller fx Sagetv for WHS... Så kan du lave alle de tynde klienter du har lyst til men løsningen bliver klodset med DVBviewer.....Med Sagetv kan det blive rigtigt godt, men det er ikke for nybegyndere... Eller du kan gøre som jeg: Lave en Windows Vista Box med TVpack og nogle tunere(Denne kan eventuelt være low spec'ed med strømbesparring efter alle kunstens regler), virtualisere en Windows Home Server, og købe nogle XBOX360'ere (1100kr stk)eller DMA2100(Koster 560kr hos Proshop ![]() Så har du strømbesparende og lydløse klienter og en fuldstændig backupløsning til hjemmets computere og tillige en fremragende filserver med DNLA, UPNP osv... og fremfor alt et suverænt Media Center... Redigeret af Patriarken - 10-April-2009 kl. 21:36 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |