recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ 89 5.1 vs. Concept 6 5.0 (5.1)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXTZ 89 5.1 vs. Concept 6 5.0 (5.1)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik S-A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2007
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ 89 5.1 vs. Concept 6 5.0 (5.1)
    Sendt: 03-April-2009 kl. 19:50

Hej!

Jeg har netop købt en Denon AVR-1906 brugt til 800 kr. og skal ud og investere i nogle højttalere til den. Indtil videre har jeg et godt øje til Concept 6 5.0 sættet, da jeg kan få dette til en god pris og evt. lidt senere supplere med en 10" eller 8" XTZ sub (de er jo ret billige).

Alternativet er at købe XTZ 89 sættet med 10" sub for lidt over 5000 leveret.
Jeg skal bruge det til 60% musik og 40% film og konsolspil. Hvad vil I umiddelbart mene bedst kan betale sig?

Jeg kommer fra et JVC 'alt i et' sæt som jeg egentlig syntes spillede ok, så har ikke det vanvittigt store krav til ekstrem vellyd. Og da jeg stadig er på SU og bor ret begrænset rækker det ikke til mere end disse sæt.
Er XTZ sættet så meget bedre, at det kan betale sig at handle i Sverige i stedet for DK?

Og for god ordens skyld er det disse sæt der er tale om:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6107
(kunne desværre ikke linke til hele XTZ sættet, men ud over fronterne består det af satelitter og center i samme serie samt en 10" sub 99W10.16)

Takker på forhånd pænt for alle henvendelser!
mvh
Henrik

Redigeret af Henrik S-A - 03-April-2009 kl. 19:58
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 20:06
Uden at have hørt netop dét XTZ sæt, ville mine penge ligge der. De XTZ jeg har hørt, spillede helt fantastisk, og uden nogen konkurrenter i prislejet. SKulle undre mig hvis andet var gældene her.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 20:15
Ok, det kan være jeg må tage chancen og bestille for næsten 100 kg. varer fra udlandet
Ved du om der er nogle problemer med bånddiskant og musikafspilning? Fronterne har mulighed for bi-wire (og dermed også bi-amp?) hvilket jeg tror må være en fordel med min 'svage' reciever. Jeg er kun ved at lære alt det her ved hifi
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 20:22
Jeg tror ikke det er en "rigtig" bånddiskant som sidder deri. Men den jeg hørte på 99.32 var helt fantastisk. På højde, hvis ikke bedre end Dali Ikons, i hvert fald i mine ører. 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 20:55

Takker for hjælpen. Det kan være jeg så skal overveje at bestille fra Sverige så.

Til top
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 21:34
Jeg kan i hvert fald sige at jeg er virkelig glad for min w10.16 subwoofer, den gør det ufattelig godt - specielt prisen taget i betragtning! 
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 22:28
Hvilken sub vil du føje til XTZ? Kigger selv meget på et 5.1 sæt i den prisklasse. Så vil bestemt følge med i, hvad er sker.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 23:36

Altså til de ca. 5000 dkr. leveret får man to fronter, to satelitter, en center samt en 10" sub (99W10.16). Du kan se den på forhandlerens hjemmeside http://www.fyndborsen.se.

Det eneste der fraholder mig fra at købe dette sæt lige nu er, at jeg meget hellere ville afhente i en butik, og det er unægteligt noget mere besværligt når firmaet ligger ca. 150 km oppe i Sverige.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu