|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
OldTymer72 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 07-April-2009 kl. 17:13 |
Med den gamle selector, tilsluttet med scartkabel, justerede mit tv hele tiden selv så billedet på bedst mulige måde udfyldte skærmen. Således fjernede den grim zooming ved ægte 16:9 og rev og flåede i billedet ved andre, mindre kvalitetsbevidste, kanaler.
Med den nye Yousee HD boks og hdmi insisterer både tv og boks på at vise 4:3 udsendelser med sorte kasser i siderne, medmindre jeg selv trykker på min remote til tv'et... er det fordi jeg har valgt 1080i? Hvis jeg sætter opløsning til 576i så justerer tv'et fint, men så går ideen med mine hd kanaler lissom i fløjten... Kan jeg gøre noget? Håber I forstår mit problem. Det er lidt svært at forklare :) Tak. |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Nu nævner du selv grim zooming. At tvinge et 4:3 signal til at fylde hele skræmen på et 16:9 tv er da indbegrebet af grim zooming :-)
Udgangspunktet er, at 4:3 signaler på et 16:9 tv kun kan vises med korrekte proportioner ved at lave sorte bjælker i siden. Boksen vil derfor indsætte disse i det 16:9 signal, den sender til tv'et via HDMI. Med HDMI sender man ikke signal til tv'et om at zoome. Det er boksens opgave at tilpasse billedet og det kan gøres med fjernbetjeningens lup-knap. Den må du så trykke på hver gang du vil "bryde" reglerne :-) |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
OldTymer72 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Ja zooming er sgu grimt, men du ved familien og vanens magt :o) Den lup knap der! Det var da bare det der skulle til. (Ja jeg har LIGE fået den og er stadig på ny grund her). Mange tak! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |