recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering, men hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpgradering, men hvad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering, men hvad?
    Sendt: 11-April-2009 kl. 08:21
Inden for de nærmeste måneder står mit lille anlæg overfor en opgradering, men jeg er i tvivl om hvor jeg får mest for pengene, hvad mener panelet?

Enten mine højtalere, eller min receiver står til udskiftning:

1. Budget 7000, kan ikke overskrides.
2. Reciever, hvis den skal udskiftes, skal være til en Marantz, da jeg hører rigtig meget stereo.
3. Højtalere, hvis de skal skiftes, skal "kun" være 5.1 ( måske 5.0 og beholde min sub )

Anlæget i dag:

Tv: Pana pz85
Tv signal: Zaptor
SACD/DVD-A/CD: Denon DVD2910 ( bruges kun til audio )
BD/DVD/GAME: PS3

og kandidaterne til udskiftning:

Reciever: Marantz SR 4001

Højtalere:
Front: Dali 104
Center: Argon 6250c
Bag: Argon 6220
Sub: Argon Sub 12

Mulige udskiftnings modeller ( andre forslag modtages gerne ):

Marantz SR 5003 eller 6003 ( fra sverige )

Dali concept 6

Som jeg ser det er der følgende fordele:

Skift receiver:
HDMI 1.3, gir mulighed for bla Deep Color ( nuværende har kun 1.1)
HD lyd afkodning, skulle jeg skifte en en BD uden denne mulighed i fremtiden.
Nyrere, bedre og større model end nuværende.

Skift Højtalere:
Samme klang hele vejen rundt.
Formodelig bedre lyd fra specielt center.

Nå, hvad siger I?

Redigeret af detlef - 11-April-2009 kl. 08:23
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 11:15
Jeg vile gå efter højtalere først, det er trods alt kun 1 model du springer op ved at tage en SR5003 (som jeg også selv har) Du vil få en langt mere markant forskel ved at skifte højtalere, så kan du altid lade forstærkeren følge efter, når du igen får lidt penge.
Dog ville jeg ikke vælge concept serien som sæt især ikke hvis du som du er inde på lytter meget til stereo = musik. Der ville Ikon eller et helt andet mærke være bedre. Især diskanten er ikke ret god i conceptserien. Har du overvejet at beholde side + center  og så bruge alle pengene på et sæt gode frontere? Fx XTZ 99.36 kunne være en mulighed, evt du kan næsten få en 99.26 med som center også.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 12:51

Jeg synes at du virker meget fastlåst i dit valg, især mht. hvad du vil skifte til.

et fastlåst budget er ikke et godt udgangspunkt, start hellere med at finde eks den højttaler du gerne vil have, og spar op. når du så har dem kan du gå i gang med at finde en passende reciever, spar op, og opgrader så til sidst din afspiller.

jeg har selv spildt mange penge ved at lave totaludskiftninger, ved at skifte en komponent af gangen får man det absolut bedste slutresultat, men det kræver tålmodighed.

Crown - there is no substitute.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Jeg synes at du virker meget fastlåst i dit valg, især mht. hvad du vil skifte til.

et fastlåst budget er ikke et godt udgangspunkt, start hellere med at finde eks den højttaler du gerne vil have, og spar op. når du så har dem kan du gå i gang med at finde en passende reciever, spar op, og opgrader så til sidst din afspiller.

jeg har selv spildt mange penge ved at lave totaludskiftninger, ved at skifte en komponent af gangen får man det absolut bedste slutresultat, men det kræver tålmodighed.

Tak for rådet, men jeg bad jo ikke om at blive rådgivet omkring min økomomi, men derimod hvilket valg der ville være det bedste. Tillykke til dig hvis du sparer penge, men jeg skifter altså enten recieveren eller højtalerne. Det eneste jeg er "låst" på er Marantz., pga deres evne til stereo, indenfor mit budget.
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 22:20

Jeg synes du skal skifte højtalerne, det tror jeg du vil få størst udbytte af ! , nå du allerede har en marantz.

kig evt på focal.

Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu