Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ThomasTN
Ny bruger
Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: Problemer med surround m.m. Sendt: 17-April-2009 kl. 13:49 |
Hej alle sammen!
Jeg er forleden dag blevet den stolte ejer af et nyt pana 42" G10E, som bare virker som det skal! Jeg har dog lidt problemer med opsætningen af mit surround, der ikke helt vil som jeg vil. Problemet er helt konkret at når jeg prøver at afspille en bluray film via min bærbar som er tilkoblet tv'et med et hdmi-stik, så kan jeg ikke få mit surround til at afspille den samme lyd. Surrounden er tilkoblet TV'et via et scart-stik. Når jeg tænder for surrounden, så spiller den i stedet lyden som bliver vist på den sidste analoge kanal jeg har set, selv om at TV'et er i gang med at afspille en film fra min bærbar.
Der er altså lyd på, det er blot den forkerte :) Jeg håber at forklaringen var tilstrækkelig, selvom at jeg godt ved at den var lidt snørklet.
EDIT:
Det bør nævnes at det ikke er en forstærker, men blot en DVD-afspiller. Den har desværre ingen HDMI-port, hvilket også er grunden til at jeg har måttet nøjes med at tilkoble via scart.
Redigeret af ThomasTN - 17-April-2009 kl. 14:18
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 13:57 |
Du skriver ikke lige om du har en Sourround forstærker eller bruger TV til at spille lyd?? Hvis det er en Sorround forstærker du nævner som "mit sourround" så kan du ikke forvente det er samme lyd fra 2 steder af. Sku helt ned på "0" på TV og lad forstærkeren klare lyden alene, det andet bliver noget rod
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 14:03 |
Hvis du har en surround receiver med HDMI skal du koble din bærbare til Surroundreceiveren, og denne skal så tilsluttes dit tv med HDMI, så skulle det hele virke
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
ThomasTN
Ny bruger
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 14:03 |
Undskyld, det glemte jeg vidst at nævne! Jeg har et pioneer 5.1 surround system. Det kan vidst ikke kaldes for en forstærker, men er blot en DVD-afspiller med tilhørende surround.
|
 |
ThomasTN
Ny bruger
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 14:06 |
Skyum skrev:
Hvis du har en surround receiver med HDMI skal du koble din bærbare til Surroundreceiveren, og denne skal så tilsluttes dit tv med HDMI, så skulle det hele virke
|
Den er desværre ikke med HDMI! Så vidt jeg kan se er der kun Scart-stikket jeg kan forbinde med TV'et.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 14:12 |
ThomasTN skrev:
Skyum skrev:
|
Den er desværre ikke med HDMI! Så vidt jeg kan se er der kun Scart-stikket jeg kan forbinde med TV'et.
|
Ok. så kender jeg ikke lige umiddelbart løsningen, men den er der 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
ThomasTN
Ny bruger
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 14:14 |
Skyum skrev:
Ok. så kender jeg ikke lige umiddelbart løsningen, men den er der  |
Jeg må krydse fingre for at der er andre som kan hjælpe mig :) Du skal ellers have tak for forsøget, Skyum.
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 15:25 |
Hvilke udgange er der fra din bærbar?
Som jeg læser dine indlæg kan du ikke få 5.1 fra din bærbar. Du kan få stereo som dit Pioneer 5.1 DVD højtaler system så vil forsøge at lave om til Surround.
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
ThomasTN
Ny bruger
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 16:46 |
BorgHammer skrev:
Hvilke udgange er der fra din bærbar?
Som jeg læser dine indlæg kan du ikke få 5.1 fra din bærbar. Du kan få stereo som dit Pioneer 5.1 DVD højtaler system så vil forsøge at lave om til Surround. |
Jeg skal lige se om ikke jeg kan formulere det lidt bedre: Mit problem er at jeg ikke kan få lyden fra den film jeg streamer fra bærbar til pc, gennem mit pioneer dvd højtaler system. Jeg kan fint spille lyden fra min bærbar, og fra mit TV, men når jeg prøver at spille lyden via mit pioneer system, så afspilles i stedet den lyd der kommer ind på den sidste analoge TVkanal som jeg har set. Dette vil sige at selv om at filmen vises på mit TV (via HDMI stik fra bærbar til TV), så spiller mit pioneer system i stedet den lyd som der er på den analoge tvkanal jeg sidst har set.
At der bliver spillet lyd er som sådan en god ting, da det jo viser at der er "hul igennem" at det så er lyden fra mit kabel-tv og ikke den fra HDMI kanalen, ja det er så mindre godt. Der bør være en måde hvorpå jeg kan få mit surround til at spille lyden der kommer ind via HDMIstikket, i stedet for at spille det som kommer igennem antennestikket.
Redigeret af ThomasTN - 17-April-2009 kl. 16:54
|
 |
timj
Bruger
Oprettet: 06-September-2008
Point: 115
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 23:51 |
hejsa
har du tilsluttet din bærbar til dit surround sæt evt med et digital kabel
evt. skrive hvad det er for et pioneer sæt du har??
|
Anthem mrx-510 Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130 Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu, Oppo bdp-83, viasat hd-boks Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
|
 |
smitty
Bruger
Oprettet: 22-August-2008
Point: 181
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 06:25 |
Når du sætter HDMI fra bærbar til tv er det klart der ikke er lyd i 5.1 sættet.
Du skal bruge den optiske udgang på tv´et og optisk indgang på receiveren/afspilleren. Så skulle dit problem være løst 
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 09:52 |
Jeg har en fornemmelse af, at de fleste i tråden misforstår problemet.
ThomasTN, hvordan kommer lyden til dit surround-anlæg, når du ser almindeligt TV? Tager du lyden fra en udgang på TV'et (hvilken?) og sender det ind i surround-anlægget?
Bliver TV'ets lydudgang hængende på TV-lyd, selv om du skifter til en HDMI-indgang?
Hvad sker der, hvis du i stedet bruger TV'ets højttalere? Bliver de også hængende på TV-lyd, eller tager de lyden fra HDMI-indgangen, som de skal?
|
 |