Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
|
Emne: vil nettet kunne trække det. Sendt: 17-April-2009 kl. 20:42 |
Heey jeg ville høre om der var nogen herinde der måske kunne hjælpe mig. Jeg har et spørgsmål til mit netværk. Jeg er lige flyttet i hus og har lidt begrænsninger i mit netværk men vil høre om i tror det vil kunne køre alligevel.  Mig og kæresten har hver vores computer som kører på vores trådløse router, på den kører også vores home server, som også bliver brugt til at køre hjemmeside over derfor bruger den til hele vores 5mbit forbindelse hvis ikke den bliver brugt til andet. vi har fullrate men det er ikke en trådløs router så derfor sidder den trådløse router efter, som så ikke har dhcp server slået fra. på grund af måden kabler er trukket på vil jeg ikke kunne trække et kabel fra min trådløse router og til min PS3 som jeg vil bruge til at se film på, fra servern via ps3 media server java. Men vil jeg kunne sætte en switch ind mellem de 2 routere som jeg har gjort på tegningen og regne med at have nok hastighed fra server til ps3 når jeg kune kører på 100mbit?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 23:20 |
Så det du spørger om er: Kan din ps3 streame video fra din WHS via den trådløse accesspoint?
Hvis det er spørgsmålet så er svaret: måske. Sandsynligheden for at du kan streame video trådløst er meget lille, men der er nogen der har fået det til at virke. Men lige præcis video kræver om ikke stor båndbredde så en stabil forbindelse og det er ikke helt nemt at få med en trådløs forbindelse.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 23:45 |
Jeg streamer fint film fra min PS3 i den anden ende af huset til en Linksys router. Men HD film er absolut ikke muligt.
|
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 07:39 |
Nej jeg vil sætte en switch mellem mine 2 routere og så trække et kabel fra switchen til min Ps3 for den kan ikke trække det over det trådløse har prøvet.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 09:41 |
Du kunne teoretisk få det til at lade sig gøre med noget N udstyr, da båndbredden er større end på G.
Men du ville skulle have nogle gode forhold, så du ikke får for stor latency på dit trådløse udstyr, da det vil være det største problem.
Hvis du har mange trådløse enheder, så vil de eksponentielt give større latency, da wifi netværksprotokollen er bygget på en måde hvor den sender ud og fortæller at alle skal være stille, før den sender sine data. Jo flere som så er på, jo flere skal passes ind i samme tidsrum.
Redigeret af Cyberguyen - 18-April-2009 kl. 09:57
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 11:07 |
Men jeg kan godt købe N udstyr, men det hjælper ikke rigtig så meget, da PS3 så vidt jeg ved ikke køre på N, kun på G.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 19:16 |
Så havde jeg måske læst din tegning forkert...
Jeg troede du ville trække kabel fra PS3 til en AdHoc accesspoint som køre N over til din router...
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 21:34 |
Jamen hvis du kører trådet over det hele har du ingen problemer. En switch er sjældent en flaskehals, med mindre den kun kan køre 10 MBit. Men idag kan de alle køre mindst 100 MBit så efter min mening har du slet ingen problemer.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 09:23 |
Jeg har åbenbart også læst det helt forkert anden gang.
Alt trådet netværk har båndbredde nok medmindre du kører 10 Mbit, som Kurt skriver.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 09:29 |
sickchild skrev:
Men jeg kan godt købe N udstyr, men det hjælper ikke rigtig så meget, da PS3 så vidt jeg ved ikke køre på N, kun på G. |
hvor kommer det trådløse netværk ind i din illustration hvis alt er på kabel? mangler der maskiner?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 10:20 |
Det står heller ikke helt klart for mig hvad den trådløse router er til.
|
Mvh Kurt
|
 |
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 11:04 |
den trådløse router bliver brugt i vores kontor, til at dele trådet netværk ud til vores maskiner, da routeren fra fullrate kun har en udgang, og så bruger jeg det trådløse til arbejds computer som jeg sidder med i hele huset.
men i må undskylde jeg har formuleret mig dårligt.
Men det var mere når alt internet og også video matrialet skulle sendes igennem et 100mbit kabel om det var nok.
|
 |