recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af sub?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling af sub?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af sub?
    Sendt: 21-April-2009 kl. 12:01
Hej!

Jeg har fået anskaffet mig en Concept sub til resten af mit setup og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål. Det er den første sub jeg ejer, så har ikke vanvittig meget forstand på det.

1. Hvilken forskel er der om man tislutter subben via LINE IN (altså rød og hvid) eller om man benytter den som hedder LFE?

2. Hvis jeg f.eks. vælger at mine front højttalere skal være "LARGE" på min receiver, så kan jeg vælge om jeg i subwoofermode vil køre "LFE" eller "LFE+MAIN". Hvad vil være at foretrække her? Eller er det bedst at køre fronterne som "SMALL" og så lade subben tage alt bassem fra delefrekvensen og ned?

3. Når jeg tilslutter målemikrofonen til min receiver, hvordan skal volumen, delefrekvensen og fasen stå på subben? Jeg undre mig lidt over fase indstillingen nemlig, her kan jeg vælge mellem 0 og 180, enten eller?

Håber i forstod mine soørgsmål.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 12:06

Hej.

Du skal gå ud fra spec fra dine højttalere.

Spiller de eks.vis ned til 70Hz-indstiller du subben til at tage over ved 75-80Hz.....altså med et lille "overlap"

lrev

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:13

Se nærmere her:  http://www.frequence.dk/sites/toner.htm

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 08:44
kan kun anbefale at bruge det link radiomanden giver, it works like a charm..)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu