recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger 40mm blæser til philips forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger 40mm blæser til philips forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Emne: Søger 40mm blæser til philips forstærker
    Sendt: 26-April-2009 kl. 12:09

Min ven har en philips 5.1 forstærker, men blæseren i den er begyndt at larme helt vildt, det er så slemt at han slet ikke bruger den mere.

Så er der ikke en her inde som ved hvor man kan få fat i en ny, jeg kan kun finde 40mm til pcer.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Min ven har en philips 5.1 forstærker, men blæseren i den er begyndt at larme helt vildt, det er så slemt at han slet ikke bruger den mere.

Så er der ikke en her inde som ved hvor man kan få fat i en ny, jeg kan kun finde 40mm til pcer.

Det burde ikke være noget problem med en sådan.

Jeg går ud fra størrelsen skal være 40 mm.

En 12V blæser kan godt køre på f.eks. 7V, et trick som ofte er brugt i pc sammenhæng.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:20

det ville måske hjælpe hvis du skrev hvilken philips forstærker det var ,

eller måske hvor stor blæseren skulle være   

http://www.brinck.dk/    de har nogle papst blæsere (som gerne burde kunne "starte op" fra 7v

Redigeret af bulk - 26-April-2009 kl. 12:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:26

Hans j: Det er bare dem jeg har set på nettet er med 3 ben ser det ud til, og mener at den her kun er med 2 ben.

Bulk: Jeg kan ikke huske model på den, men sådan noget burde jo også være standard da jeg ikke tror der bliver lavet bestemte blæsere til hver enkelt model, og som jeg kan se i mit første indlæg og i overskriften så søger jeg en 40mm blæser, så jeg har da skrevet hvor stor den skal være.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:37

Hans j: Det er bare dem jeg har set på nettet er med 3 ben ser det ud til, og mener at den her kun er med 2 ben.

Bulk: Jeg kan ikke huske model på den, men sådan noget burde jo også være standard da jeg ikke tror der bliver lavet bestemte blæsere til hver enkelt model, og som jeg kan se i mit første indlæg og i overskriften så søger jeg en 40mm blæser, så jeg har da skrevet hvor stor den skal være.

Du skal bare bruge de to af benene, det sidste er til hastighedsstyring/omdrejningsmåling, så det er rød/sort ledningerne man bruger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:44
Ok tak, så må jeg prøve. troede bare ikke stikket kunne komme på når det var med 3.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:54

Ok tak, så må jeg prøve. troede bare ikke stikket kunne komme på når det var med 3.

I kan evt. bare tage stikket fra den gamle blæser, det monterer I så på den nye.

Klip stikket af den gamle så der er noget ledning med.

klip stikket af den nye.

Lod ledningerne sammen og hvis I ikke har krympefleks, så skal der lige noget isolertape rundt om.

Har I ikke mulighed for at lodde, så kan det samles med kronemuffer(), det er ikke helt så elegant, men det virker .

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:10

Mange tak for den grundige forklaring. Så kan det da ikke gå helt galt

Så det bare igang med at få bestilt så han kan se film med 5.1 igen

Til top