|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() Sendt: 05-Maj-2009 kl. 19:40 |
Hej, Mens vi venter på den nye Oppo Blu ray, har jeg lige et spørgsål vedr lyd fra Blu ray afspillere der kan køre analog 5,1 ud. Hvilket set up lyder bedst, HDMI bitstream output og man lader receiveren dekode, eller hvis man forbinder de analoge signalkabler med EXT in på sin receiver..? Bliver lyden egentlig dekodet i afspilleren når man sender den via analog output til receiveren, eller fungerer det på samme måde som bitstream, at den sender det rå signal til receiveren..? Jeg vil nemlig gerne have den optmale lyd fra min kommende Oppo afspiller..? Mvh, Nicolai Redigeret af nkt1 - 05-Maj-2009 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Hvordan du får den bedste lyd afhænger af om det er din reciever eller din afspiller der er bedst til at lave D/A-konversionen. Jeg vil umiddelbart tro at din Denon er bedre en Oppo'en, men da den ikke kan skaffes endnu er det jo kun et gæt. Hvis du sender lyden ud fra din afspiller via 5.1 analog så bliver lyden afkodet i afspilleren. Hvis du vælger at sende lyden som Bitstream via HDMI så vil det være recieveren der står for afkodningen. |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Hej Christian, tak for svar, Jeg har bare læst et eller andet sted at hvis man sender stereolyd (Cd, MP3) via analog udgang til sin receiver vil man få den bedste lyd, frem for at sende stereolyden som bitstream via HDMI..? Kan det passe..? Og er det fordi at det signal man sender via HDMI er lavet om fra analog til digital i afspilleren, for så at blive lavet om til analog igen når det kommer til receiveren..? Undskyld, men jeg er lidt forvirret på dette område.. Men det kan jo være som du skriver at lyden jo så er dekodet hvis man sender via analog, og at den D/A converter der sidder i afspilleren så i det tilfælde jeg læste om var bedre end receiverens..? Håber du kan hjælpe med at afklare disse spørgsmål. Ellers må man jo bare køre nogle test derhjemme når afspilleren fra Oppo kommer.. Den skulle vist være ret god på både lydelen samt video delen, så det skal helt klart testes om hvilken forbindelse der lyder bedst. Det optimale vil jo være at forbinde med HDMI, da du kun skal bruge et kabel, men da jeg går rimeligt op i at lyden fra CD og Mp3 også skal lyde godt, så vil jeg også gerne gå på kompromis og forbinde Oppoen analogt, hvis det lyder bedre.. Mvh
|
|
![]() |
|
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
Hej Jeg har lavet lidt tests på mit setup med BD55 og Denon AVR-3808. Og der var ingen tvivl om at det lyder bedst hvis jeg lader Denon'en decode lyden. Uanset om det er DVD, CD eller BluRay. Så jeg har sat BD55'eren til at bitstreame al lyd til recieveren. Nu kender jeg ikke Oppo, men du har jo en GOD reciever, så jeg tror du vil få den bedste lyd ved bitstream på alle signal typer.
|
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Men cd lyd synes ikke lyder godt via HDMI. Ved ikke helt hvordan man beskrive det, men synes man mister lidt detajler.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det skyldes fænomenet "Jitter" at det ikke lyder godt via HDMI. Hvis ikke afspiller og reciever er forsynet med kredsløb (PQSL i Pio) der korrigerer for "Jitter", er analog forbindelse at foretrække, hvor D/A conv. foregår i afspiller. http://www.techfaq.org/2009/02/14/hvad-er-jitter/
Redigeret af Kampus - 06-Maj-2009 kl. 13:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |