|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() Sendt: 10-Maj-2009 kl. 13:58 |
Hejsa
Har kig på Earthquake MiniMe 12 http://www.earthquakesound.dk/produkter/subwoofere/minime-12 .aspx og SVS PB12-Plus http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=799&id=757522. Skal bruge subben 50/50 til film og musik. Har nogen evt hørt begge subs? Eller bare generalt hørt en SVS eller Earthquake sub? Er lidt i tvivl om SVS er overhyped eller virkelig er så gode som folk siger. Og Earthquake kender jeg ikke så meget til men tror den MiniMe måske ville være bedre end SVS'en til musik? |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Hejsa så vidt jeg er orienteret låner EQ gerne ud så man kan hører tingene hjemme hos sig selv, så det er vel bare at kontakte dem? Alt efter hvor du bor i landet burde det heller ikke være umuligt at finde en der velvilligt stiller op til en svs hjemmedemo.
Redigeret af kim olsen - 15-Maj-2009 kl. 15:04 |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hejsa Du kunne også prøve en BK Elec fra England de levere super subs til meget gunstige priser, jeg har en BK 300XLS som er med 2 Peerless 10" 1 aktiv samt 1 passiv enhed og det har jeg absolut ikke fortrudt.
Thomas |
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Hej ! Nu nævner du SVS som mærke - om de er overhyped ? Nu ved jeg ikke, hvor meget du tror på diverse anmeldelser kloden rundt (godt nok primært deres ultra serie jeg har styr på i øjeblikket, men de andre får også fin kritik). Princippet med at man skal have sub hjem på prøve (og andre højttalere iøvrigt) er fin idé, men er super tidskrævende - så derfor er anmeldelser en fin ting (husk på - de tester rigtig, rigtig mange subs og andet grej - så de ved lidt om tingene). Ligeledes - følg med i, hvad andre dødelige siger og mener - altså læse diverse fora (AVS, Avtalk, home theater shack o.s.v.) - her er SVS absolut i den gode liga. Lige hvordan box udgaverne under ultra serien er til musik - ved jeg ikke lige - men alle deres "tube" modeller får flotte anmeldelser i alle serier. Ved ultra er der ingen forskel - her rykker de begge til film og musik. Bedste råd - surf nettet tyndt efter begge + læs i diverse fora (ikke kun US sites men også UK, Norge, Sverige o.s.v - vi er jo forskellige). Hilsen Thomas |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Nu er jeg ikke så velbevandret indenfor Subs, men jeg synes både
effektmæssigt og ikke mindst udseendesmæssigt klarer B&W PV1 det rigtig godt.. kan ikke lige huske hvor den ligger prismæssigt men det kan du se på HFK's hjemmeside.. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Hej ! Tror, hvis det var mig - så ville jeg smide 700 spir mere på bordet og rykke op i ultraklassen - godt nok ikke som box men som tube model så - hvis du kan li sådan en sjover (eller konen de vil jo gerne have noget at sætte ting på http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=1156&id=427121 Læs evt. alle tests på denne model - den rykker - bliver min næste sub - da box ultra er for stor og tung. Hilsen Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Hej ! Eneste problem med den er, at der er ikke så meget skud i den når vi er nede i dybet: Ligger 3. nederst på liste nr. 2. Muligt at den spiller godt - men mangler krudt i bunden. Hilsen Thomas |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
uanset hvad er det altså nødvendigt at få produktet hjem og afprøve hvordan det spiller sammen med ens eget rum og udstyr, der er alt for mange variabler til at man bare kan købe i blinde. Du køber jo heller ikke ny bil uden at prøve kører den først |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er udbud af bilforhandlere så lidt større end udbud af subforhandlere - men forstår dit princip - men ved at skulle have alt hjem på prøve betyder så meget arbejde og tid + evt. låse sig fast på det der nu er til at få fat i herhjemme. Kan måske koste kassen eller kan være at det ikke er det optimale som findes til lige netop dit setup alligevel - der er nemlig rigtig mange subs og desværre er det ikke dem alle som lige er til at få fat i. Og jo - kunne godt finde på at købe en BMW / Audi / Mercedes o.lign. uden at have kørt i den - ud fra den betragtning at hele kloden tager ikke fejl. Jeg ville køre i den (fordi man nu gør det og har muligheden) - men er 99,99 % sikker på at mit valg ikke ville blive ændret ved at køre i den - sådan er jeg og sådan er vi så forskellige |
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg lige bestilt en PC13 ultra
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så er du jo reelt heller ikke interesseret i at få den bedste lyd, men i at få acceptabel lyd med mindst muligt besvær. Hvis man vil finde det bedste kræver det arbejde, det er uanset om det gælder hifi, kvinder eller biler |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |