|
Squeezebox Duet |
Besvar |
Forfatter | |
Packer
Guld medlem Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Emne: Squeezebox Duet Sendt: 15-Maj-2009 kl. 10:11 |
Hej |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:41 |
Jeg vil foreslå dig at kigge nærmere på tags der ligger i filerne - de er basis for SqueezeCenters opdeling - et rigtigt godt program til tags er mp3tag - det er sandsynligvis her du finder problemet.
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 15:31 |
Det har dels noget med tags at gøre (album, compilation
osv.), men der er også nogle options inde under settings i SC, som styrer hvordan "compilation" albums skal håndteres. F.eks. om de skal stå under hver kunstner eller ej. Dertil kommer at nogle folk/programmer har det med, fysisk, at gemme den slags "compilation" albums under hver artist. Personligt har jeg en folder der hedder "Various artists" og herunder en folder pr. album, deri ligger så alle sangene fra dette album. Når de ligger sådan vil SC også behandle dem som et album, selvom der måtte være rod med tags. Når det er sagt så er lige den problemstilling ikke for almindelige hvide mennesker. Det er ret kompliceret fordi folk/programmer gemmer musikken på forskellig vis og de forskellige programmer (WMP, iTunes osv. tagger den slags albums forskelligt). Hvis man så ydermere har rod i sine tags bliver det for alvor sjov |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 16:03 |
Det er desværre ikke nok at håndtere den fysiske placering af musikken - jeg har præcis samme fil-organisation som du, men har haft heftige problemer med compilation-albums pga skrammel-tags fra MediaMonkey samt problemer med inkonsistente tags - eks. variationer med store/små bogstaver, små stavefejl etc. Squeezecenters organisering af musikken afhænger af indstillinger i SC, filernes fysiske placering samt måske vigtigt af alt de tags som filerne er udstyret med. /Tommy |
|
Packer
Guld medlem Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 16:13 |
Uh ha.!!! Bliver mere og mere forvirret. Som "Letten" omtaler bruger jeg en tag format der sætter alle kustner i deres egen mappe som -kustnernavn-albumnavn- Og tak for en masse gode input som jeg prøver.. Jesper |
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 17:34 |
lytter lige med her, har også lige oprettet en tråd, hvor jeg leder efter den optimale organisaring af musik. er det: Artist/album/song og for album art: Artist/album/album.jpg eller hvordan skal jeg forstå det i siger? |
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 20:14 |
Prøv og læse det her: http://wiki.slimdevices.com/index.php/VariousArtistsLogic
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 21:04 |
Når iTunes og WMP kan finde ud af det kan det måske skyldes at det er de programmer der har rippet CD'en. De har nok også deres egen, ikke officielle, måde at tagge det på, ved det ikke. Men tags er altså ikke en eksakt videnskab. Prøv evt. at tage et af de problematiske albums og kopier alle sangene ned i samme folder under "Various artists" og navngiv folderen med albumnavnet f.eks "Now music 14". Download programmet mp3tag og brug det til at se på tags for dette album. Det burde afsløre eventuelle uregelmæssigheder i tags. Ret dem hvis der er noget forkert/uens. Genscan music og se om dette "nye" album figurere rigtigt som et album. Husk lige at fortælle SC at du gerne vil have at det skal stå som et album i SC. |
|
Letten
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 21:08 |
Gør lige de øvrige læsere en tjeneste og giv denne tråd en mere sigende overskrift (kun du kan redigere den), f.eks. "Squeezecenter og compilation albums" eller noget lignende, bare et eller andet der fortæller hvad tråden egentlig handler om. |
|
musikkman
Bruger Oprettet: 20-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 21:26 |
Hej
Jeg bruger bare Musikkmappe og ser musikken som den ligger på harddisken... og navigerer rundt på den måde... - men det ville være helt super hvis squeezecenter ville vise filnavnet istedet for tags... kan man få den til det?? (specielt inde i playlisten) |
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 23:02 |
Ja det er jo ogsåen måde at gøre det på Du slipper da for alle problemer med at dine tags ikke er korrekte. Men det er nok ikke den hurtigste måde at bruge systemet på. Jeg tror ikke du kan få den til at vise filnavne, med mindre at alle tags i en fil er nulstillet. Du kan da prøve det. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |