Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan M.
Bruger
Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
|
Emne: PS3 vs alm blu ray afspiller Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:31 |
Indenfor den næste måneds tid skal jeg ud og købe et nyt tv (vælger nok et Pan G10) og i den forbindelse vil jeg også gerne have en Blu ray afspiller.
Jeg overvejer at købe en PS3, men hvor god er den i forhold til en alm afspiller, og er der andre ting jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber en PS3 ?
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:42 |
Hvis du ikke skal bruge den til at spille på, men kun til afspilning af film, bør du nok overveje, om det ikke er bedre at købe en Blu-Ray afspiller fra f.eks. Sony eller Panasonic, som er lige så gode som en PS3, og oftes billigere, alt afhængig af model. Men en PS3 er ikke bare en afspiller og spillemaskine, men meget mere end dét. Du bør overveje, om du vil få brug for PS3's mange funktioner. Men vær opmærksom på, at en PS3 sluger mere strøm.
Redigeret af vasif - 18-Maj-2009 kl. 11:43
|
 |
Allan M.
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:57 |
Jeg vil helt sikkert også bruge den til at spille på når først den står i stuen, men det vil primært være som Blu ray afspiller den skal bruges.
Er det i standby strøm du mener, eller kun når den bruges aktivt ?
|
 |
Majgaard
Junior bruger
Oprettet: 28-December-2008
Point: 23
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 11:57 |
Enig med Vasif. Hvis du har en anden spillekonsol eksempelvis xbox 360 og er glad for den, så find dig en Blu-Ray afspiller i dit prisniveau..
|
Vi hygger :)
|
 |
Majgaard
Junior bruger
Oprettet: 28-December-2008
Point: 23
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 12:07 |
Mht. strømniveauet så kan du bruge denne side, hvor det er blevet testet. Side 1, Side 2, Side 3 og Side 4 (lige til fanebladsvisning  )
|
Vi hygger :)
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 12:42 |
Allan M. skrev:
Er det i standby strøm du mener, eller kun når den bruges aktivt? |
I standby bruger den ikke mere strøm end så meget andet. I brug koster det under 40,- mere om året, hvis du ser tre film om ugen der i snit varer to timer, at bruge en PS3 i stedet for en dedikeret afspiller. Har du tænkt dig at bruge den til spil er det jo alligevel en tosset diskussion, for man kan jo ikke finde en eneste dedikeret BD-afspiller der kan afspille PS3-spil...
Redigeret af Naiera - 18-Maj-2009 kl. 12:42
|
 |
Allan M.
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 13:17 |
Naiera skrev:
Har du tænkt dig at bruge den til spil er det jo alligevel en tosset diskussion, for man kan jo ikke finde en eneste dedikeret BD-afspiller der kan afspille PS3-spil...
|
Jeg skal primært bruge den til at afspille blu ray. Men hvis først den står i huset så kan det jo nok ikke undgås at der også bliver spillet på den. Men omvendt, hvis PS3 er skod til afspilning af blu ray, eller der findes en ok afspiller til den halve af prisen, så ser jeg ingen grund til at købe en PS3. Jeg kan jo nok godt nøjes med min pc eller wii til at spille spil på hvis det skal være.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 13:19 |
PS3 er overhovedet ikke skod til afspilning af Blu-ray; tvært imod har den præcis ligeså god billedkvalitet som alle de andre gode afspillere derude, der også har lige god billedkvalitet, og så er den også væsentligt hurtigere end samtlige af de afspillere der kan fås til omkring 2000,-.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 13:22 |
Der er jo også lige det med fjernbetjeningen som er ekstra udstyr lagt oven i prisen. Og så benytter den heller ikke samme teknik, så brug af en universal er praktisk talt umulig.
Men ellers er PS3 en fantastisk spillekonsol og blu-ray afspiller.
|
 |
Allan M.
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 13:47 |
Kampus skrev:
Der er jo også lige det med fjernbetjeningen som er ekstra udstyr lagt oven i prisen. Og så benytter den heller ikke samme teknik, så brug af en universal er praktisk talt umulig.
Men ellers er PS3 en fantastisk spillekonsol og blu-ray afspiller. |
Hmm, alt bortset fra det med fjernbetjeningen lyder jo godt. Men jeg havde faktisk tænke mig at jeg skulle betjene den via min Logitech Harmony525 
|
 |
Kasperp
Bruger
Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 14:07 |
Den originale PS3 remote fra Sony koster under 200kr.
Der findes usb devices der gør at man kan bruge en IR remote til sin PS3, så det kan skam godt lade sig gøre.
Et par links: http://www.schmartstuff.com/ http://www.ir2bt.com/
Redigeret af Kasperp - 18-Maj-2009 kl. 14:10
|
 |
AlexSmedegaard
Super bruger
Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 309
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 14:13 |
Husk på at Logitech udgiver en ting der får din harmony til at styre din PS3 100% Se evt. under Spillekonsoller.
|
 |