recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 lyd ad BÅDE hdmi og optisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 lyd ad BÅDE hdmi og optisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 lyd ad BÅDE hdmi og optisk
    Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:04
Hej,

Jeg har følgende:
Panasonic 42PX80 med hdmi
Reciever med optisk indgang (DD5.1/DTS5.1) og 2 højtalere (ingen surround)
PS3

Jeg vil gerne have billede og lyd til mit fjernsyn, så alle i husstanden kan tænde og spille et spil eller se en film.

Men jeg vil også gerne kunne køre lyden over anlægget når jeg selv sætter en god film på (selv om det kun er stereo, er det langt bedre end tv'et).

Som jeg ser det er det enten den ene eller anden udgang, som man kan benytte. Er der nogen som har luret hvordan jeg får lyd ud af begge stik?

/Tommy
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:03

Jeg bruger en gammel stereo forstærker samt mine gode gamle Bose 301 til PS3'en. Jeg kører bare lyden ud af PS3 med de analoge phono stik.

Men PS3 har da så vidt jeg husker optisk lyd udgang, så du kan da trække lyden ud derfra ?

Inde i PS3 er der en menu hvor du vælger hvor lyden skal komme fra, det virker ivertfald med at jeg trækker lyden fra Analog, og kun billedet via HDMI.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Men PS3 har da så vidt jeg husker optisk lyd udgang, så du kan da trække lyden ud derfra ?

Det fremgår ret tydeligt af trådens overskrift, at spørgeren er klar over det.

Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Inde i PS3 er der en menu hvor du vælger hvor lyden skal komme fra, det virker ivertfald med at jeg trækker lyden fra Analog, og kun billedet via HDMI.

Det fremgår ret tydeligt af første indlæg, at spørgeren er klar over det og kan finde ud af at skifte udgang.

Han spørger efter en løsning, så han BÅDE kan køre lyden til direkte til TV og via optisk udgang, så det også virker, når resten af familien bruger PS3'en - uden at nogen skal stille om.

Til Bitnissen:
Jeg har haft samme problem. Jeg "løste" det med en universalfjernbetjening, som styrer receiver og TV på samme tid. Det fungerer så godt, at ingen i familien bruger TV'ets højttalere. Dermed kan jeg have PS3'en sat til optisk udgang altid.

Redigeret af Allan Olesen - 24-Maj-2009 kl. 23:11
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 14:54
Takker for svar.

Det er da irreterende at denne nye smarte digital-teknik
indfører begrænsninger.

Da jeg ikke har surround, må jeg hjem og kigge på at
tage lyden fra fjernsynet til forstærkeren....

Og så skulle jeg måske alligevel bruge den SPDIF-udgang,
som er sparet væk på Pana 42PX80, øv øv øv

/Tommy
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu