recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af lowend-Home Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af lowend-Home Cinema

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
c_bechmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af lowend-Home Cinema
    Sendt: 28-Maj-2009 kl. 23:48

Hey.

Jeg er ved at stykke en lowend-hjemmebiograf sammen. Lowend, fordi hverken plads, budget eller behov er særlig store.

For øjeblikket har jeg:

• Zepto Z-view 37'' TV (2xHDMI)
  • Xbox 360 (HDMI)
  • Mediecenter PC med blu-ray drev (HDMI)
  • Wii (component)
  • PS2 (composite)

Jeg har overvejet at købe en digital YouSee-boks, men mangler HDMI-indgange i TV'et. Desuden overlever jeg på TV-højtalerne, men kunne godt tænke mig at gøre lidt mere ved lyden.

Jeg har derfor snuset rundt for at finde en eller anden måde at koble det hele sammen på. Indtil videre lyder ideen på en SONY STR-DG820. Jeg er også på udkik efter nogle højtalere,, men de skal helst være så små som muligt (cost/benefit med kæresten samt generel pladsmangel omkring TV'et). Indtil videre har jeg kik på 5x ARGON 6110S på HiFi-klubbens hjemmeside, og som subwoofer ARGON SUB 8.

Indtil videre giver det et budget på:

• Reciever: 3000 kr
  • Højtaler: 5x 300 kr
  • Subwoofer: 1500 kr
  • Total: 6000 kr

Det er lidt i den høje ende, men kan godt overleves (så er der også lidt til evt. kabler og skruer).

Spørgsmål:

Er der en smartere vej til at samle alle delene end med Home Cinema recieveren (og er den i øvrigt en god enhed)?

Er de forskellige dele nogenlunde dimentioneret til hinanden?

Kan jeg bare smide lys-kabel i, eller er setuppet "godt nok" til at højtalerkabel er på sin plads?

Evt. forslag til andre komponenter er mere end velkomne. Husk blot, at jeg har levet et helt liv med ghettoblastere og indbyggede TV-højtalere, så behovet er ikke noget med adamantium-kabler eller laserskårne højtalermembraner

Redigeret af c_bechmann - 28-Maj-2009 kl. 23:49
Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:38

Jeg tror mange her inde vil foreslå at du kigger efter noget brugt (fx www.dba.dk) da der er mange penge at spare på udstyr der er helt i orden.

Som reciever, ville jeg nok kigge efter en Onkyo 506/606.

Redigeret af franz - 29-Maj-2009 kl. 10:39
Til top
cktoft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juli-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 11:18
Du kunne også overveje at nøjes med et stereo setup istedet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu