recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 806 dårlig billede gennem HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 806 dårlig billede gennem HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens_J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 806 dårlig billede gennem HDMI
    Sendt: 04-Juni-2009 kl. 15:25
Hej

Jeg har for nyligt købt en onkyo 806, jeg kører så mit mediecenter igennem den nu via HDMI, og så igen over HDMI til mit pioneer 5090 men jeg synes billede er meget dårligere end før hvor den bare gik direkte i TV fra mit mediecenter.
Billedet er MEGET mørkt, og alle farver synes at flyde lidt ud så billedet er ikke rigtig skarp og har en mærkeligt overflade.
Recieveren er sat til at køre Through, det ændrer heller ikke rigtig på billedet at sætte den til 1080P.
Så jeg kunne godt bruge et par gode forslag til hvad man kan pille i på recieveren for at få et ordentlig billede.
Til top
Jens_J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 08:55
Slet ingen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Der må da være nogle herinde der er vant til at pille i Onkyo opsætning :-)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 09:07
Kan ikke se forskel ved Through 806 og den er sat direkte til min pio 500m. Det kunne jeg heller ikke på min tidligere pan px80. Men bruger ikke mediacenter mere. Bruger en popcorn a100 oppo 983 og en panasonic BD50 og en panasonic ex87. Det er kun min ex87 som kører direkte til skærmen. Skal snart have sattuner på i stedet for.


prøv med en andre afspiller og se om du kan se nogen forskel. Den skal tilsluttes den samme hdmi indgang, da indstillingerne kan være forskellige på de forskellige indgange. 

Redigeret af xcardman - 08-Juni-2009 kl. 09:10
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 21:07
Jeg mindes at have set et sted at pc'ere skal tilsluttes HDMI4 for at undgå dette problem. Mener jeg
faldt over det på enten www.avsforum.com eller www.hometheaterforum.com, men kan ikke lige finde det
igen. Det er vist nemmere du prøver - det koster da ikke noget. Sig til om det gør nogen forskel.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Jens_J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:02
Ok det vil jeg da lige prøve så, tak for forslaget :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu