Hejsa
Nu har jeg tæsket rundt i dette forum og også læst lidt på google, men langt de fleste tråde er omkring surround hvilket vi ikke ønsker.
Vi bor i en lejlighed med 2 aflange stuer der hænger sammen på langsiden i midten, cirka størrelse 18 kvm.
Da vi lige nu har et ældre JVC surround anlæg ønsker vi (jeg) det udskiftet.
Økonomien er som studerende ikke prangende hvorfor et budget cirka er på 6000 kroner.
Anlægget skal afspille TV, PS3, musik fra PC og PS3. Om et par måneder går vi nok over til zaptor, hvilket jeg ikke er klar over om ændre noget.
Når der ses tv skal højtalerne i tv-stuen kun være slået til, mens der i tilfælde af fest skal kunne tændes i begge stuer. Derfor vil en A/B løsning på reciveren være lækker, men ellers kan det jo klares med en ekstra boks har jeg fundet frem til.
Vi er absolut ikke hifi-entusiaster, men det skal gøres ordentligt inden for vores økonomiske grænse. Samtidig er der også den designmæssige del af det. Vi er ret sikre på at højtalerne til TV-stuen skal være fra Scandyna, men er i tvivl om størrelsen, skal det være small eller minipod'en?
Vi ønsker i første omgang ikke bas/sub da vi ikke vil genere vores naboer, så de skal helst kunne spille uden, hvorfor jeg hælder til minipod'en, men vil lige tjekke op.
I den anden stue findes der et reolsystem hvor de kedelige firkantet højtalere godt kan stilles ind på, dog ville det være fedt med Micropod SE. Jeg er meget i tvivl om de duer til at spille fest og stille musik i samarbejde med de 2 minipods i den anden afdeling, eller om lyden bliver for fesen.
Derfor er alternativet 2 stks Dali concept 1, som godt kan gemmes ind i reol'en og spiller godt.
Sidst er der reciveren, vores krav er en pris på cirka 2-2500 og størrelse på max 14 cm i højden, hylden er 16 cm, så det er vel max pga varme.
i hifiklubben mente ekspedienten at der ikke var tvivl om at vi skulle have en NAD C315BEE, den har desværre ikke A/B styring af højtalere, men det kunne ordnes med den ekstra boks.
Jeg er udmærket klar over for mere får man bedre, men jeg skal jo også have råd til bøger så jeg kan få råd til bedre anlæg

.
Derfor er vi også interesseret i en brugt reciver Århus (østjylland) i den prisklasse, eller gerne billigere der kan trække begge sæt højtalere.
Jeg har både kigget på DBA og Hifi4all, men kan ikke helt gennemskue hvad der kan hvad, så hvis du har et bud eller selv ejer en reciver må du gerne skrive her eller på pm.
Ellers er tanker/kommentarer om min stereo plan meget velkommen.
Cirka model af vores stue:
; tegnene laver forum selv, så det må i se bort fra, åbningen mellem stuerne er cirka 2*2
|------------|--------------|
| |   ; ; |
| |   ; ; |
| |   ; ; |
| |   ; ; |
|   ; ; *|
|   ; ; |
|   ; ; *|
| |   ; ; |
| |   ; ; |
| |   ; ; |
| TV |   ; ; |
|------------|--------------|
Ved * vil de 2 Dali højtalere stå, mens de 2 minipod vil stå ved TV'et.
På forhånd tak for jeres tid :)
Redigeret af dannemand - 16-Juni-2009 kl. 00:50