recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udbydere lukker net pga. spy-ware igen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdbydere lukker net pga. spy-ware igen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Emne: Udbydere lukker net pga. spy-ware igen?
    Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:57

Hejsa

Har store problemer med struer net som lukker linie da de siger TDC har målt at der sendes spyware ud fra vores pcer. Det er sket en del gange, selvom vi dagligt har sacnnaet med AVG og ad-adware som udbyder har anbefalet? og kun fundet meget lidt theats(idag kun 2) og alligevel er nettet nede i 3 peroide iaften alene.( I sidste uge var det lukket en del gange , hvor vi måtte ringe for få det åbnet igen)  I sidste uge har vi tillige ændret password på trådløs net, selvom vi har mindst 40 meter til nærmeste nabo. 

Kan det ikke være TDC der fortager en fejlmåling? bør udbyder Struer net ikke kommer og tjekke inst. for fejl UB(siger de vil gøre mod timepris og det vil jeg ikke betale da det måske ikke hjælper)

Håber nogen kan hjælpe med dette problem eller komme med forslag?

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 22:07
prøv engang at spørg på www.hol.dk eller http://hwt.dk/forum.aspx der plejer at være en masse vidende personer der kan hjælpe.
Ellers vil jeg foreslå dig at ringe til TDC/Struer net, og høre hvilke forholdsregler du kan tage, hvis de ikke vil fortælle dig det uden at skulle have timepris, skift udbyder.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 22:26
Prøv nogle online scannere.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 07:19
Har man først fundet adware på sin pc, så er der stor chance for at der er installeret andet adware, som bare ikke kan findes. Generalt siger man; at man bør reinstallerer pc'en, hvis den har været inficeret (alt efter hvad det er, der er fundet).
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:26
Det kan faktisk også være at jeres "adresse" har været blevet brugt af nogle før i abonnerede ved Struer net.

Jeg har tidligere hørt om problemer hvis de har været brugt til spam for flere år siden.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:29

tak for rådet - vi prøver at kople direkte på modem uden router og med 1 pc. Nr. 2 er ældre som vi om formatter. Så  vil udbyder overvåge linie  i weekend for at se om det stopper...... 

Og vores mail er lukket så vi kun kan modtage mail

Men det er godt nok træls at bøvle med - men det hjælper vel ikke at skifte udbyder?

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Hejsa

Har store problemer med struer net som lukker linie da de siger TDC har målt at der sendes spyware ud fra vores pcer. Det er sket en del gange, selvom vi dagligt har sacnnaet med AVG og ad-adware som udbyder har anbefalet? og kun fundet meget lidt theats(idag kun 2) og alligevel er nettet nede i 3 peroide iaften alene.( I sidste uge var det lukket en del gange , hvor vi måtte ringe for få det åbnet igen)  I sidste uge har vi tillige ændret password på trådløs net, selvom vi har mindst 40 meter til nærmeste nabo. 

Kan det ikke være TDC der fortager en fejlmåling? bør udbyder Struer net ikke kommer og tjekke inst. for fejl UB(siger de vil gøre mod timepris og det vil jeg ikke betale da det måske ikke hjælper)

Håber nogen kan hjælpe med dette problem eller komme med forslag?

Hvis det var mig og min forbindelse der blev lukket på den måde, så ville jeg bede om at få loggen tilsendt. Dels kan det fortælle mig, hvad det er der sendes ud, hvem der sender, til hvad, og ikke mindst, hvad der bruges til at scanne med, (dvs. jeg kan modbevise i såfald TDC´s scanner laver fejl).

Jeg ville under ingen omstændigheder bare accepterer en lukning uden dokumentation eller underretning. Det er mig bekendt et krav i de almindelige forpligtigelser, at forbrugeren skal underrettes, når/hvis der lukkes pga. misbrug.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu