Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thomas_H
Super bruger
Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
|
Emne: G10 vs 10år gammel NEC o YouSee vs Zaptor Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:23 |
Min mor har købt et Panasonic 42G10, hun har Stofa, og har derfor også fået en kortlæser til CA-modulporten og en Zaptorkort så hun nu har DVB-C. Fint skulle det jo være. Nu har jeg installeret det og må indrømme at jeg er temmelig skuffet.
Billedet er meget sløret og der er sådan nogle "trapper" i alle skrå linier og i alt grafik og tekst, som flimrer når billedet bevæger sig. Jeg synes virkelig det så forfærdeligt ud :o(
Mit eget billede vil jeg mene står markant bedre og det består af følgende: Et 10 år gammelt NEC 50MP1 fyldt med burn-in som via Component får signal fra en Samsung HD-boks fra YouSee.
Nu er det så jeg spørger: 1. Er det YouSee der bare er bedre end Stofa? 2. Er der en indstilling jeg har overset? - Jeg har indstillet det som flatpanels.dk har anbefalet i en test. 3. Er min oldsag af en NEC bedre end det nye Panasonic? 4. Er der en fejl i en af delene?
Nogen der har en mening??
|
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
|
 |
Thomas_H
Super bruger
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:47 |
....ok I skal så IKKE klikke på min hjemmeside i signaturen, da den tilsyneladende er blevet hacket af Taliban eller lign. - har skrevet til dem der har webhotellet!!
|
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:25 |
Thomas_H skrev:
Min mor har købt et Panasonic 42G10, hun har Stofa, og har derfor også fået en kortlæser til CA-modulporten og en Zaptorkort så hun nu har DVB-C. Fint skulle det jo være. Nu har jeg installeret det og må indrømme at jeg er temmelig skuffet.
Billedet er meget sløret og der er sådan nogle "trapper" i alle skrå linier og i alt grafik og tekst, som flimrer når billedet bevæger sig. Jeg synes virkelig det så forfærdeligt ud :o(
Mit eget billede vil jeg mene står markant bedre og det består af følgende: Et 10 år gammelt NEC 50MP1 fyldt med burn-in som via Component får signal fra en Samsung HD-boks fra YouSee.
Nu er det så jeg spørger: 1. Er det YouSee der bare er bedre end Stofa? 2. Er der en indstilling jeg har overset? - Jeg har indstillet det som flatpanels.dk har anbefalet i en test. 3. Er min oldsag af en NEC bedre end det nye Panasonic? 4. Er der en fejl i en af delene?
Nogen der har en mening??
|
Formoder,at den er helt galt med antennesignalet ? Hvordan ser DVD ud ? - et nogenlunde digitalt antennesignal bør næsten være på niveau med DVD.
Panaen skodder i den grad dit NEC, - men i har dem ikke side-by-side på samme signalkilde . . .
|
 |
Thomas_H
Super bruger
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:32 |
Lennon skrev:
Formoder,at den er helt galt med antennesignalet ? Hvordan ser DVD ud ? - et nogenlunde digitalt antennesignal bør næsten være på niveau med DVD.
Panaen skodder i den grad dit NEC, - men i har dem ikke side-by-side på samme signalkilde . . . |
Men jeg synes bare at de analoge står hæderligt, så jeg synes ikke at det burde være det. Jeg har ikke rigtig set DVD på det endnu. Nej jeg har slevfølgelig ikke set dem sammen, men det så bare virkelig dårligt ud. Jeg måtte skrue sharness op på næsten max, for at få bare lidt detaljer i, men så sker der jo andre grimme ting så den røg ned igen.
|
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:35 |
Hej , ja de digitale skulle jo gerne være meget bedre end de analoge , så det er da underligt , men jeg håber da at du får det løst...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:09 |
Thomas_H skrev:
og der er sådan nogle "trapper" i alle skrå linier og i alt grafik og tekst, som flimrer når billedet bevæger sig.
|
Jeg kender godt til "trapper" i skrå linier på et 37PX80 med en sagem 60. Synes de gange jeg har oplevet det tydeligt har det været i nogle reklamer med grafik. Oplever det også i undertekster, hvor det er mest synligt ved bogstaver (v, y, x) med skrå linier. Jeg har ikke nogen forklaring.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 19-Juni-2009 kl. 11:39 |
Så ville I have elsket teksterne på Philips Tv i formatet 21:9 som det var i Expert Bruuns Galleri her ti Aarhus trappeffekt
Hvem trak parallellen melle HDTV og så kvaliteten af Trappeeffekten
Spøg tilside, når der er trappeeffekter på det Analoge Tv signal og man anvender fladskærm analogt, hvordan kan samme trapper da Pist forventes forsvinde, blot fordi signalet er Digital, jeg spørger bare?
Redigeret af moho - 19-Juni-2009 kl. 11:41
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 19-Juni-2009 kl. 12:26 |
moho skrev:
Så ville I have elsket teksterne på Philips Tv i formatet 21:9 som det var i Expert Bruuns Galleri her ti Aarhus trappeffekt
Hvem trak parallellen melle HDTV og så kvaliteten af Trappeeffekten
Spøg tilside, når der er trappeeffekter på det Analoge Tv signal og man anvender fladskærm analogt, hvordan kan samme trapper da Pist forventes forsvinde, blot fordi signalet er Digital, jeg spørger bare?
|
Trappeeffekten forsvinder ikke fordi signalet bliver digitalt. Men den almene billedkvalitet vil normalt få et gevaldigt løft. Analogt signal og fladskærme er som udgangspunkt en rigtig dårlig cacktail . . !
Redigeret af Lennon - 19-Juni-2009 kl. 12:27
|
 |
cloudy
Super bruger
Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
|
Sendt: 19-Juni-2009 kl. 13:42 |
moho skrev:
hvordan kan samme trapper da Pist forventes forsvinde, blot fordi signalet er Digital, jeg spørger bare? |
Interlace (trapperne) er svære at få bugt med når man ser et progressivt Digital signal (som er hvad en fladskærm viser), der bygger på et interlaced signal. - no deinterlace (man får trapper, skygger, etc.) - deinterlace - blend (ingen trapper mere, mindre skarpt) - deinterlace - bob (trapper ved hurtig bevægelse, skarpt) - deinterlace - adaptive (dynamisk valg af blend/bob, men det duer ikke altid) Ja, det er som taget fra VLC media player , men algoritmerne i fladskærmene er ikke nødvendigvis ligsågode....
|
 |