recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra PVR-500 MCE til digital TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra PVR-500 MCE til digital TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra PVR-500 MCE til digital TV
    Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:03
Hejsa

Har fulgt med på recordere.dk et par år, og er nu langt om længe kommet frem til, at jeg snart må rykke fra mit analoge setup til digitalt setup. Pt har jeg TDC kabel, men kunne også finde på at skifte til Boxer TV en dag.

Nuværende setup: VMC x64 med et Hauppauge PVR-500 MCE.

Jeg kan se af mange andre posts, at Floppy/FireDTV virker som nærmest eneste løsning, selvom der også findes visse negative oplevelser med dem.

1. Findes der overhovedet andet end F...DTV til vores kære Microsoft HTPC's?
  2. Betyder ét DTV kort lig med én optagelse eller visning af udsendelse, eller kan man optage en udsendelse, mens man ser en anden? OK, jeg tror nok, jeg kender svaret, men alligevel...
  3. Har jeg ret i, at TDC vs Boxer betyder F...DTV C vs F...DTV T?
  4. Kan VMC x64 seemlessly (som PVR 500 MCE) skifte mellem multiple DTV kort? (Har en gang læst noget om, at man manuelt skulle vælge tuner, når man ville se sin EPG, hvis man fysisk havde forskellige tunerkort installeret)
  5. Hvad er mest anbefalelsesværdigt? FloppyDTV vs FireDTV? (Min PC står i et skab 15m (DVI) fra stuen, så lydniveau og fysisk størrelse er intet problem - vigtigst af alt er god ventilation... Tror nok, jeg har 2 x FireWire stik - der er i hvert fald et i fronten og et i bagsiden af min PC)
  6. Fjernbetjening: Kan jeg fortsætte med bruge min nuværende fra PVR 500 MCE eller er jeg tvunget til at skifte til den lækre, der hører til FloppyDTV?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 01:24

De negative oplevelser: Som jeg læser deres problmer er det lynnedslag

2: Beskrevet tidligere i dag

3: Forstår ikke sprøgsmålet. Men Boxer kører kun på DVB-T, dvs på antenne

4: 64 bit er efter min mening No Go

5: Den må du sgu selv vurdere, det lader til at du nok selv kender forskellen

6: Fjernbetjening har intet med HW at gøre, det er den aktuelle SW der bestemmer dette

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 05:18

HVis du er hurtig har jeg 2 stk brugte floppyDTV til salg incl Viacces cam. stor besparelse i forhold til nypris (omkring halv pris)

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61519& KW=Pizzabager

Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

6: Fjernbetjening har intet med HW at gøre, det er den aktuelle SW der bestemmer dette

Tak for din besvarelse af #3 og #6. Resten af svarene kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. F.eks. hvad er det lige, der gør 64 bit til nogo? Dine oplevelser herom kunne måske hjælpe mig videre.

Er der nogen, der har inputs til de andre spørgsmål?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af sskova sskova skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Tak for din besvarelse af #3 og #6. Resten af svarene kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. F.eks. hvad er det lige, der gør 64 bit til nogo? Dine oplevelser herom kunne måske hjælpe mig videre.

Er der nogen, der har inputs til de andre spørgsmål?

1:
Ja, men nu du stiller spørgsmålet Så kan disse løsninger ikke anbefales.

2:
Du skal have x antal tunere til x antal optagelser på samme tid. Visse frontends kan dog åbne et helt MUX(dvs vise tune alle kanaler samtidigt når disse ligger på samme frekvens) Denne løsning er kompliceret at sætte op og bruge, så kan ikke anbefales. Vil kræve Dvbviewer, eller Media Portal. Med VMC / 7MC er dette ikke en option.

3:
Ja, der skal bruges en DVB-T(Fx FireFloppyDTV) tuner og et Viaccess Secure CAM til Boxer, og en DVB-C tuner og et alm Viaaccess CAM til TDC/yousee kabeltv.

Du kan fint bruge en ikke FireDTV tuner til DVB-T direkte i MCE. Men sørg for at købe én med CI læser til CAM, hvis du vil se boxer. Dine muligheder er Terratecs tunere, Technotrends, Satelco, Kworld, Mystique.
Til Kabel kan kun Fire/Floppydtv anbefales, dersom digitalt kabeltv(DVB-C) ikke understøttes af 7MC/VMC. FireDTV driveren sørger for at DVB-C tuneren optræder som en DVB-T tuner i 7MC/VMC, og det er den eneste producent der laver dette(så det virker)

Alternativt kan man købe andre modeller af tunere og installere dem via DVBviewer/DVBlink/DVB/logic, og bruge dem som virtuelle tunere i MCE(Dette er et kompliceret setup, og de udgifter du får ved at købe software mv, gør at løsningen i sig selv ikke er specielt attraktiv ift Fire/FloppyDTV.)

4:
64bit er overkill i en HTPC, du har intet at bruge det til. Hovedargumentet for 64bit er hvis man vil bruge meget Ram i sin maskine, det er  der sjældent behov for i en HTPC. 64 bit vil utvivlsom introducere en masse problemer på driversiden der gør at dette ikke er attraktivt. Husk en HTPC skal være så stabil som muligt, og så nem som mulig at vedligeholde. At introducere 64bit osv, er at opsøge problemer. Brug hellere dit krudt på betjening og andet der er meget vigtigere...

5:
Kommer an på hvad du finder mest praktisk. Jeg har to firedtv'ere og é Floppy....ville egentligt helst have to FloppyDTV da de ville passe bedre i mit Rack. Hvad enten det er Fire eller FloppyDTV skal du kun bruge et FW stik....Der er indbygget Firewirerepeatere i dem. (Og ingen af dem larmer)

6:
Du kan bruge det du vil.....Tunerene sættes op i din frontend, og der skiftes kanal igennem frontenden ikke direkte i gennem tuneren.  

Redigeret af Patriarken - 20-Juni-2009 kl. 09:48
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu