recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vigtigheden af panorering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVigtigheden af panorering?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Makamakalay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Emne: Vigtigheden af panorering?
    Sendt: 19-Juni-2009 kl. 10:57

Hey

Jeg er på udgik efter et TV i prisklassen 6-9000k.

Først var jeg sikker på det skulle være en Plasma og helst X10 efter at have nærstuderet denne side samt recordere.

Efter jeg har været ude at se med mine egne øjne, så må jeg sige jeg hælder mere til LCD. (Jeg er klar over at lyset i butikken osv. spiller ind og at man får et mere naturligt billede på Plasma. Jeg må sige at jeg er meget skuffet over X10 og G10 i butikken (ikke kalibreret).

Jeg stod i El-giganten så på en panorerings promo DVD, hvor LG 42LH5000 (Nogle der ved og LH4000 er lige så god?) sprang i øjnene som den eneste, der klarede det fuldstændigt gnidningsfrit. De fleste andre hakkede i større eller mindre grad. X10 og G10 gjorde det også ved panoreriinger på Digitalt TV signal (Ikke den diskussion med 24p på Blueray)

Jeg kan bedst beskrive det ved at panoreringerne på LH5000 lignede en steady-cam optagelse med de andre lignede håndholdte optagelser.

Jeg synes billedet på denne LG stod ok - i hvert faldt godt nok til mig. Jeg kan se det får lidt over middel i udenlandske reviews, og synes måske det derfor er meget at give 9000,- hvis man kunne få et måske lidt bedre Samsung - men så med lettere hakken i panorering.

Jeg ved bare ikke hvor høj vægt jeg skal ligge på det med panoreringer. Lige nu fylder det rigtigt meget i mine overvejelser, og det er det første der falder mig i øjnene. Men går det ud over andet ved billedet?

Kan Sony og Samsung ikke lave LCD's uden let hakken ved panorering?

Eller har jeg bare forelsket mig for meget i panorering på LH5000 og får et bedre TV ved at vælge noget andet?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Makamakalay Makamakalay skrev:

Jeg kan bedst beskrive det ved at panoreringerne på LH5000 lignede en steady-cam optagelse med de andre lignede håndholdte optagelser.

Hvad nu hvis det VAR håndholdte optagelser, og tv'et så fik det til at ligne steadycam? Ville du så kalde det god eller dårlig panorering?

Jeg ved godt det ikke hjælper dig så meget, men det er et issue mange glemmer at tænke over. Jeg synes absolut skærmens egenskaber ved bevægelse er vigtig, men man løser ikke alle bevægelses-issues ved at glatte alle bevægelser ud til at være så flydende som muligt.

Iøvrigt, et emne der ikke diskuteres så tit: Ligesåvel som at opfattelsen af skærmens lysstyrke, skarphed og farver vil ændres dramatisk når der står andre tv ved siden af, så vil et tv der normalt opfattes som havende fine bevægelser, pludselig se hakkende ud hvis der står et andet tv ved siden af der udglatter bevægelserne. Derfor er A/B demonstrationer notorisk dårlige til at give et korrekt indtryk af hvordan skærmen vil se ud derhjemme. Derfor bør du efter min mening tage noget materiale med du kender (gerne en Digital Video Essentials skive, da den indeholder nogle klip der på få minutter kan afsløre rigtigt mange detaljer om en skærms gengivelse), og så såvidt muligt fokusere på skærmene én ad gangen, og forholde dig til om det ser godt eller dårligt ud, i højere grad end at stå og sammenligne skærmene ved siden af hinanden. Det kræver lidt mere øvelse, men det kræver MERE øvelse at kunne abstrahere fra de synsbedrag der opstår når skærmene står opstillet ved siden af hinanden.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu