recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Motion Plus - hvad er ulempen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Motion Plus - hvad er ulempen?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Motion Plus - hvad er ulempen?
    Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:08

Sidst jeg nævnte Motion Plus herinde, fik jeg af vide at det stod ad helvedes til og man bare skulle slå det fra i en fart.

Nu stod jeg længe og betragtede de nye Samsung LED 7'serie i Fona, hold kæft hvor er det i øvrigt fedt!
Jeg så to gange på 10 min. et enkelt lille fejlhak under panorering, ellers stod det bare klokkeklart og flydende. Ja to små fejl, men de omkringstående TV, kan man vel så sige lavede 100% fejl under hver eneste panorering, alt hoppede og dansede så det var helt umuligt at se på, mens Samsung og et par andre med motion bare var lækkert flydende.

Selv synes jeg at det er meget irriterende når billede på mit eget hopper når noget panorerer, så jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er at folk skulle have i mod denne teknik?

Nu var det en test-DVD for 100Hz, så man har muligvis fundet nogle rigtig gode panoreringshastigheder hvor det ser meget værre ud på andre tv, men det virker altså utroligt overbevisende på mig

Det stod i øvrigt ved siden af et Panoasonic G10, og lige ved første øjekast var sortniveau og farver da klart bedre på Samsung, måske er det LED alligevel ikke helt skidt?

Men kort og godt, hvad er jeres erfaringer og problem med den Motion Plus teknik?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:23
Men har du så set en samsung ps50b855 ved siden af en samsung led.

ulempen ved alle motionsystemer er et lidt kunstig billede. nogen kan lide det jeg kan bestemt ikke.

Redigeret af xcardman - 23-Juni-2009 kl. 22:25
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:30
Bla. derfor jeg valgte Samsung, kan godt lide den såkaldte "3d effekt" eller hvad man nu kan kalde det... så det for første gang i B&O's avant modeller.
Synes at billedet bliver mere rolig og hakker ikke i panorering som på andre modeller jeg ikke vil nævne...

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:33
en g10 hakker fordi den har en fejl med 24p, hvis du ikke vil nævne den.
men deres 855 er alså noget bedre end deres led, hvis man har plads til en 50 tommer.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 09:51

Nej jeg har ikke set det ved siden af 855'eren, men det kunne være sjovt.

men er det med ghosting og kunstigt billede ikke blevet bedre i næste generation??

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

men er det med ghosting og kunstigt billede ikke blevet bedre i næste generation??

Overordnet set er det blevet forbedret. Eksempelvis har flatpanels.dk vist at samsungs nye LCD m. LED noget slør i panelet. Forbedringen, om man vil, er sket ved at samsung har givet brugerne muligheden på Motion systemerne hvilket skulle givet et mindre "kunstigt" billedet. Dog synes jeg at Sony's Motionflow+100Hz er det bedste "motion-system" jeg endnu har set - men heller ikke det er "perfekt"   

Redigeret af Rod83 - 24-Juni-2009 kl. 10:04
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 10:16

Jo men er det perfekt at hele billedet hopper og danser hver gang der panoreres?? At der så er småfejl i Motionsystemet gør det vel ikke dårligere?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 13:15

Jo men er det perfekt at hele billedet hopper og danser hver gang der panoreres?? At der så er småfejl i Motionsystemet gør det vel ikke dårligere?

Hvis nu dem der lavede panoreringerne kunne optage det mere flydende, således at tv-producenterne ikke behøvede at snyde, ved at vise billedet flere gange, så ville man ende med et mere realistisk billede

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Prio:520 + 520C + 510

Amphion Impact 500
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 13:26

Nej bestemt ikke. Det efter min mening et rigtig dårligt motionsystem hvis som du selv skriver "..at hele billedet hopper og danser hver gang der panoreres". Selv på Sony's system er der småfejl, men sættes Motionflow+100Hz til sin laveste el. mellemeste niveau så lægger man ikke mærke at det er slået til - udover at billedet ikke hakker når der panoreres!  

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 14:58

@Thomas_H

Jeg er selv ret vild med motion systemer og sidst jeg havde det var på et Philips CRT TV.

Så vidt jeg ved er Philips stadigvæk kongen mht. motion systemer idet de har haft det... i jeg ved ikke hvor mange år nu?

Da jeg købte fladskærm syntes jeg dog ikke at den generelle billedekvalitet på Philips modeller var særlig god, så jeg har ikke denne feature mere, desværre, for jeg syntes flydende panoreringer ser godt ud. Så som xcardman skriver, nogen kan lide det og andre kan ikke.
Derfor er det jo godt at det kan slås fra for dem som ikke kan lide det :)

Jeg syntes heller ikke at man kan kalde 24P for flydende, det bliver jo blot vist korrekt i forhold til biografen, som jo heller ikke er flydende netop pga. de 24 billeder i sekundet.

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 15:17

Der er meget forskel på Motion systemer eller for andre 100Hz eller 200Hz. Fordi det handler om hvordan systemet er bygget op.

Philips og Samsung har haft brugt et system der mindede meget om hinanden, hvor det handlede om at indsætte et sort billede ind imellem de reelle billeder, dette skulle gøres for at øjet slappede af og ikke var forstyrret af det tidligere billede. Dette gav dog store problemer på isæt HD, fordi der var så meget information i billedet at man kunne observere de sorte billeder som om billedet blinkede. Dette har resulteret i at billedet på skærmen stod bedre når Motion Systemet var/er slået fra.

Den rigtige måde er at mindske tiden for hvor længe de enkelte billeder vises på skærmen, fra de normale 20ms til 10ms, og så lade processoren udregne/interpolere billeder der skal ligge ind imellem, altså beregne bevægelsen i billeder imellem de oprindelige, og på den måde skabe en mere rolig og harmonisk gengivelse. Lige præcis denne proces kaldes 100 Hz, og ved 200Hz interpoleres der blot endnu flere billeder indimellem, og de reelle billeder vises igen endnu kortere tid på skærmen. Dette er samtidig også Motion Compensation hvor der hele tiden i udregningen kompenseres hvor nye retninger i bevægelser i billedet. Og det er så et spørgsmål om hvor god denne processor er, så billedet bliver så fint og rent som muligt. På alle skærme ser man dog udregningsfejl, som resulterer i uskarpt/forstyrret billede.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 16:00

Brian: God forklaring!

men med hensyn til udregningsfejl du skriver til sidst, er det så fejl der også er på statiske billeder? For hvis fejlene kun dukker op enkelte gange på panoreringsbilleder, vil jeg jo stadig mene at det er bedre end hvis det hele hopper.
Men hvis systemet laver fejl når der IKKE panoreres, kan jeg godt forstå at folk ikke kan lide det.

Jeg synes dog det virker som om systemet er blevet bedre, og folk der hader det hænger fast i fortidens problemer, det var det jeg gerne lige ville have belyst.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu