recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er jeg helt galt på den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr jeg helt galt på den?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Er jeg helt galt på den?
    Sendt: 24-Juni-2009 kl. 13:08
Hej allesammen...

Efter adskillige år med alt for store højtalere i et alt for lille rum, har jeg nu besluttet at anskaffe mig et par mindre højtaler, der skal op på væggen.

Jeg har både kigget og lyttet på disse to:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_dm 686_hoejttaler_sort_ask.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ lektor_2_hoejttaler_lys_valnoed.htm

Min forstærker er en ældre H&K AVR130 - spørgsmålet er så til jer;

- Kan min forstærker spille sammen med disse? Her tænker jeg på Watt, ohm osv..

- Er disse højtalere ok til, at spille en lille stue på 16 kvm op?

*Jeg er HELT grøn :)

Mvh.

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 14:08
Det er ret fornuftigt ud. Jeg tror godt din forstærker kan håndtere højtalerne. Man kan ikke bruge specs til meget, da h&k's 45watt i praksis kan vise sig at være mere end 140 Onkyo, dennon, sony (find selv på flere) watt.

Mht til højtalere er de ret forskellige. Vi kan ikke fortælle dig hvad du bedst kan lide, men begge er gode bud på en god højtaler i priklassen. Men hvis du har mulighed for at købe brugt og søge lidt rundt i andre butikker end lige HFK, finder du måske noget du syntes endnu bedre om!
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 14:10
Så glemte jeg lige at sige at højtalerne i det setup sagtens vil kunne spille 16 kvm op. Begrænsningen kommer måske til at ligge i forstærkeren. Forstået på den måde at når du spiller højt forvrænger den måske, men køb først et sæt højtalere. Sæt det til det udstyr du har og hør om du er tilfreds og kan spille højt nok. Er dette ikke tilfældet må du jo på jagt efter noget med flere muskler.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu