recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film fra Macbook på Sony KDL-40W5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm fra Macbook på Sony KDL-40W5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren8000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Film fra Macbook på Sony KDL-40W5500
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:17
Jeg har investeret i et SONY KDL-405500, som jeg er meget tilfreds med.

Jeg er dog stødt på et problem i forbindelse med overførsel af fx. film fra min Macbook til TV'et.

Jeg har fra Mini-DVI udgangen på min Macbook, koblet en MINI-DVI til HDMI adaptor til. Herefter har jeg trukket et HDMI kabel fra adaptoren til HDMI indgangen på TV*et. Billedet overføres perfekt til TV'et på denne måde.

Dernæst har jeg sat et Minijack stik i hovedtelefonudgangen på Mac'en. Dette kabler har i den anden ende 2 x phono stik, som jeg har sat til TV'et.

Problemet består i, at billedet overføres fint, men lyden følger ikke med.

Jeg har snakket med en medarbejder hos SONY support, som fortæller mig, at der ikke er koblet en analog lydindgang til nogle af TV'ets HDMI indgange.

Kan det virkelig være rigtigt?

I så fald har jeg investeret i en masse kabler, som jeg ikke kan bruge til noget

Hvordan skal jeg så koble det hele sammen for at få både lyd og billede over på TV'et?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

PS. Er ikke klar over om jeg har postet det her indlæg i det rigtige forum

Mvh. Søren
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:22
Jeg kender ikke lige Sony-tvet, så jeg tør ikke sige, om de kun vil acceptere
lyd via HDMI. Lyder da mærkeligt.

Du har ikke en surroundreceiver? eller ekstern forstærker. I så fald ville jeg
smide lyden deri, og hvis du bruger et optisk kabel, kan du samtidig få
digital surroundlyd ud af din Macbook.
Til top
Søren8000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:33
Jep, synes også det lyder mærkeligt. SOMY manden sagde, at det var noget nyt på SONYs nyere modeller, og at det godt kunne lade sig gøre på de ældre modeller som fx. 4000-modellen.

Nå, men jo jeg har en ekstern forstærker, som jeg kan køre lyden igennem. Det er en ældre DENON model så jeg tivler på den har en optisk indgang, men mindre kan jo også gøre det

Synes bare det var mærkeligt, at så dyrt et TV ikke kan tilbyde analog lydoverførsel fra en computer. Tænkte det måske var mig der havde tilsluttet et eller andet forkert.

Lyden må jo alt andet lige også blive bedre igennem et sæt Minipods end gennem TV højttalerne.

Tak for svaret
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu