recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt Pio vsx lx-60???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDefekt Pio vsx lx-60???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt Pio vsx lx-60???
    Sendt: 29-Juni-2009 kl. 00:58

Hej jeg søger lidt hjælp.

Tidligere idag hørte jeg højt musik på mit kef 5005.2 i stereo.

Pludselig slår min receiver fra, jeg mærker selvfølgelig om den er varm på toppen, det er den ikke så jeg tænder for den igen. Men nu er lyden fuldstændig indelukket, og lyder hammer ringe!!!!

Er receiveren brændt af, eller er det højtalerne den er gal med?

Mvh Kristoffer

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:32

Lydeer lidt mystisk. Men det virker som om, at din receiver har benyttet sig af overbeslastningsfunktionen. Gad vide om receiveren så har resat sig selv - hvad jeg nu ikke mener at den skal gøre.

Prøv at eksperimentere lidt, og prøv de forskellige funktioner på receiveren. Prøv om der er lyd i højtalerne. Det er jo klart, at hvis du har fyret mere power af, end dine højtalere kan klare  - ja, hvem ved.

Men ellers kontakt Pioneer.dk - support 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Caine78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:35

Jeg har aldrig oplevet at min receiver er stoppet pga. overlastningsfunktionen.

Recieverens højtaler impedans er 8 ohm og jeg bruger 4 ohms 150w højtalere uden at jeg i receiveren har reduceret udgangene ned til 6 ohm.  Dette gør at jeg trækker en større strøm og dermed også kan spille højere, men også stiller større krav til kølingen af receiveren. Jeg har desuden alle udgange til at spille som "Large", så receiveren også leverer strøm til de enkelte woofere. Jeg spiller meget høj rock musik på alle kanaler (5.1) og ser action film på meget høj lydstyrke  og receiveren står i et skab med DVR afspiller og en varm Samsung HD box ovenpå.  Jeg kan godt mærke at receiveren bliver varm, men ikke mere end at den stadig fint kan følge med til at køle den på en varm sommerdag.

Har evt. du prøvet at tage strømmen helt fra receiveren og vente et par min med at slutte den til igen, bare lige for at tjekke om det er et eller anden beskyttelseskredsløb der har reageret.

Du kan også prøve at tjekke om du kan få højtalerne til at spille på baghøjtalerudgangene(ikke surround) og så aktiver dem i opsætningen

Er der ikke stadig garanti på? for så vil Pioneer support nog også være et fornuftigt bud.

Pioneer PDP-LX6090H

Pioneer VSX-LX60

Pioneer DVR-LX60

Samsung HD box(YouSee)

Playstation 3

Amphion Prio:520 + 520C + 510

Amphion Impact 500
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 02:31

Nu har jeg prøvet at genstarte hele maskineriet, og opsat det igen.

Det er blevet lidt bedre men stadig ikke helt godt igen,

Jeg har prøvet at sætte mine andre kef som fronter og der lyder det helt normalt, så min konklusion er at det er en eller anden enhed i begge højtaler der er gået på samme tid:(

Kan man reparere dem, uden at priser overstiger et par nye højtalere?

Og skal en receiver slå fra hvis en højtaler springer?

Redigeret af Stoffer1987 - 12-Juli-2009 kl. 22:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:34
ingen der kan hjælpe
Til top

Besvar Besvar