recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD med hardisk = tv på flere fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCD med hardisk = tv på flere fjernsyn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: CD med hardisk = tv på flere fjernsyn
    Sendt: 01-Juli-2009 kl. 18:32

Hej gruppe...

Jeg har tidligere haft en Force digital modtager til at modtage CD, der har jeg altid kunne splitte signalet ud af modtageren, så jeg via kabel kunne se det program der var i gang på parabolen, i soveværelset..

Jeg har så modtaget en HD boks med hardisk fra Canal digital, og nu kan jeg ikke få signalet til andre fjernsyn!!!??

Skal jeg ud og ofre en form for forstærker eller er det bare helt umuligt at jeg kan modtage signalet på tv nr. 2??

Jeg har haft kontakt til Canal digitals "kundeservice" hvor en sød, sikkert 18 årig pige, fortæller mig at man ikke kan sende signalet videre til andre fjernsyn med mindre man har multiroom (!) men det har jeg jo kunne i mange år via min gamle boks!!

Hjælp mig.. hvad mangler jeg for at det kan lade sig gøre??

Mange tak!!!

Mismo1

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 19:01

Din nye boks har ikke indbygget RF modulator ligesom Forcen har. Du kan købe en separat RF modulator og koble på. Så kan du igen se satelit TV på TV nr. 2.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2009
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Din nye boks har ikke indbygget RF modulator ligesom Forcen har. Du kan købe en separat RF modulator og koble på. Så kan du igen se satelit TV på TV nr. 2.

Flemming 

Jeps, som denne eksempelvis: http://www.av-connection.dk/?PGr=1829&ML=493

PRØV AT SE MIN TRÅD HER: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60844& PN=1&TPN=500

God fornøjelse.

Til top
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juli-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:14

jamen.. det var jo alt jeg skulle bruge... mange tak til jer begge... jeg har i dag bestilt en modulator hos avxperten.. så kan alle mine unger blive lidt gladere igen!!

Burde man ikke oplyse hos CD kundeservice, at muligheden for at købe en modulator findes?? (men de ved måske ikke bedre??)

Tak

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af mismo1 mismo1 skrev:

Burde man ikke oplyse hos CD kundeservice, at muligheden for at købe en modulator findes?? (men de ved måske ikke bedre??)

Hvis det er en 18 årig pige, ovenikøbet sød, du har talt med, så tvivler jeg ærlig talt på, at hun aner noget som helst om det.LOL

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 13:21
Eller også vil de ikke reklamere for noget, der betyder et abonnement mindre solgt.
De vil naturligvis helst oplyse om deres eget Multiroom, som giver samme mulgheder og som de tjener penge på.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Eller også vil de ikke reklamere for noget, der betyder et abonnement mindre solgt.
De vil naturligvis helst oplyse om deres eget Multiroom, som giver samme mulgheder og som de tjener penge på.

Jeg troede Multiroom betød mulighed for forskellige kanaler i forskellige rum ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg troede Multiroom betød mulighed for forskellige kanaler i forskellige rum ?

Det gør det også. Det var nok mig der udtrykkede mig forkert. Med Multiroom har du en modtagerboks ved hver fjernsyn og på hver modtager kan du vælge kanal uafhængigt af de andre. Du kan vist nok ikke købe en større pakke til de andre tv, end du har på hovedabonnementet.

Med en modulator, som der tales om i denne tråd, vises der samme kanal på alle tv.
Til top
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 13:06
Hej

Nu kender jeg ikke HD boksen, men bemærk at der på mange bokse ikke er mulighed for at sende billede ud på HDMI og scart samtidig, og så ryger muligheden for at se HD kanaler (I hvertfald i HD Kvalitet), hvis du bruger en RF Modulator.

Mvh Kenneth Dalbjerg
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu