recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - geforce 8800 GT og hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketgeforce 8800 GT og hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thadudedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: geforce 8800 GT og hdmi
    Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:32

Jeg har et geforce 8800 GT og vil gerne tilslutte det mit LG plasma TV. jeg ved ikke så meget om kabler og hvad mit grafik kort understøtter.

Men den bedste mulighed, den som giver det bedste billede, det er vel via et HDMI kabel? Ret mig hvis jeg tager fejl :) Og et HDMI kabel - ser det ligesådan ud som et skærm kabel til ens PC monitor bagpå? på mit grafikkort er der nemlig kun 2 skærm-indgangs-stik. Vil ikke så gerne anskaffe mig noget mit grafikkort ikke understøtter :)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 19:30
det der er på dit grafikkort er DVI udgange. (dem her) det som sidder i dit TV er ganske rigtigt HDMI. (dem her)
Så enten skal du anskaffe dig en adapter fra dvi til hdmi og et alm. hdmikabel eller dvi til hdmi kabel (se her) brug varenumrene til at søge på edbpriser.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:48

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det der er på dit grafikkort er DVI udgange. (dem her) det som sidder i dit TV er ganske rigtigt HDMI. (dem her)
Så enten skal du anskaffe dig en adapter fra dvi til hdmi og et alm. hdmikabel eller dvi til hdmi kabel (se her) brug varenumrene til at søge på edbpriser.

Super godt at få styr på det. Har dog en enkelt lille tvivl endnu. Har søgt rundt om det, og fundet flere meningen om dette: Hvis jeg vil have lyden med fra computer til tv via mit kabel - hvilken af løsningerne skal jeg så bruge? HVIS det kan lade sig gøre.

På forhånd mange tak :)

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:59

hej

du kan ikke få lyd via dvi det er kun billede , du skal have en seperat lydkabel fra din pc til dit tv eventuelt en spdif kabel så får du super lyd.

hilsen agger

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 16:10

Hej,

Jeg har nu købt et HQ dvi-HDMI kabel på 5 meter jer. Jeg skal bruge det til at forbinde min PC og kommende tv - har altså ik fået tv'et endnu, ved derfor ik om det virker.

Men kan se på mine andre DVI stik, at der er 3x8 pins som sidder samlet. Ved siden af er der en pin, som ligger vandret, hvor der er 2 små pins på hver side. Men på det kabel jeg  nu har købt, der mangler de 4 små pins som omringer den aflange pin. er det noget i ved om har noget at sige?

Mvh

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 16:20
De manglende pins er ikke aktuelle i dette tilfælde - de er der fordi DVI kan overføre både analoge og digitale billeder, de 4 ekstra er til DVI-I som understøtter den analoge del (som er kompatibel med de gamle DB15 (VGA) stik.

Du skal bruge HDMI 1 indgangen i TV'et (det var PS8000 du købte, ikke..?), da denne "doubler" som HDMI og DVI. Som nævnt kan du ikke overføre lyd i samme kabel. Der er en separat analog "PC" audio indgang (minijack), som kobler til HDMI 1 (der skal sikkert noget opsætning til, men jeg kan huske jeg så det i manualen et sted).
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 16:59

Det lyder godt. og jo, det er LG ps8000 :)

Du skriver jeg skal bruge HDMI 1 indgangen i tv'et, da den "doubler som dvi oghdmi. hvad mener du med dette?

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af thadudedk thadudedk skrev:

Du skriver jeg skal bruge HDMI 1 indgangen i tv'et, da den "doubler som dvi oghdmi. hvad mener du med dette?
Ikke andet end at det såvidt jeg forstår er den eneste hdmi indgang som kan "linkes" til PC Audio In, så du også får lyden med.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu