Ja nu kommer min tråd sikkert til at ligne en af de mange der har brug for råd i deres køb af reciever. Jeg synes jeg har brugt søgefunktionen, men ikke helt fået svar på lige præcis det jeg søger
Sagen er den jeg har haft en Yamaha RXV 363 og nu vil videre, har bestemt været tilfreds med min Yamaha, men jeg ville have noget bedre så jeg tog ud og kiggede i Sony Center da jeg havde hørt de havde en Sony DG820 til 2444 kr. Jeg fik 10 dages fuld returret, så jeg snuppede den med hjem uden at lytte til den.. De havde desværre ikke 2400es modellen, eller jo til 5000 kr. Men det er for meget til min tegnebog 
Skiftet fra Yamahaen har udelukkende været positivt må jeg sige, har endnu ikke fundet nogle negative ting. Detaljerne er blevet flere og især dialogen er knivskarp med Sony'en. Synes både den klare musik og film bedre end Yamaha'en
Jeg er dog kommet til at overveje situationen igen og hvad jeg måske vil synes om 1 års tid. Jeg var nemlig osse godt tilfreds med Yamahaen dengang, men her 9-10 måneder efter ville jeg have mere og økonomien er blevet bedre.
Mit spørgsmål må så være hvor meget ville jeg vinde ved at gå op i en Onkyo 607 eller 606/706 brugt ? Kan den åbne lyden endnu mere og vil den lettere kunne styre større højtalere ? Jeg har nemlig ikke lige muligheden for at lytte til nogen af dem her i Aalborg desværre.
Jeg kan strække mig til 4000 kr, hvis jeg virkelig får noget langtidsholdbart ment på den måde at den skal kunne klare en opgradering til større højtalere engang om 1-2 år. Vil hellere holde mig noget lavere umiddelbart.
Forbruget må ligge på 50 % musik, 30 % ps3 og 20 % film ca 
Er der nogen der har nogle kommentare eller bud på andre ??
Redigeret af serano - 05-Juli-2009 kl. 22:14