recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pioneer lx 71 contra pioneer 51 fd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpioneer lx 71 contra pioneer 51 fd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
leeds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: pioneer lx 71 contra pioneer 51 fd
    Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:27

Hej

Jeg overvejer at købe en af disse 2 afspillere - det jeg skal bruge er en afspiller der er god til CD,er og musik-DVDer samt naturligvis blueray - musikdelen betyder meget.

Er der nogen der gider forklare mig,  hvor forskellen ligger på de 2 afspillere - begge for stor ros i de forskellige tests ?

Jeg kan se udfra jeres debat - at ovenstående er kompetente afspillere og det ser ud som om de er  bedre end Denon 1800 bd. 

Priserne på ovenstående afspillere er lige nu i Sverige ca. 3.400 kr. for LX-71 og ca. 2.600 for 51 FD. Er der nogen som har haft problemer med at købe i Sverige eller køre det bare ?

Jeg har følgende udstyr:

Marantz SC 5001 med HDMI indgang og Audio Pro surround - Blue diamond v2 - Black vector v2 samt Image 44 - denon 1920 dvd afspiller og en gammel cd - afspiller fra Denon. De 2 Denon skal så udskiftes.  

Jeg ser frem til at høre fra jer

P.S. Jeg er sprit ny i debatten - men jeg er til den "gamle" rock      

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:32

Hej og velkommen til recordere.dk.

Generelt, og her mener jeg omkring billede og lyd, er der ingen forskelle mellem de 2 afspillere. Der er lidt forskel i de tekniske specifikationer, men intet som du vil opleve.

LX71 er en smule mere lækker i sin udførelse, og der er f.eks. guldbelagte analoge udgange.

LX71 har soft touch betjeningsknapper på fronten i stedet for alm knapper. Desuden er dele af fronten i aluminium - det mener jeg ikke at der er på "lille" søster

God fornøjelse med valget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:54
"Lille søster", den har jeg. Og den er fuldt tilstrækkelig. Faktisk kan jeg bedre lide at ON/OFF og PLAY knapperne er sorte. Det gir' et bedre helhedsindtryk. Til gengæld er der sparet på det blå lys i fronten, der er nemlig kun en diode. Men alt i alt en lækker sag
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:36

Har også " den små " af de 2, og den er lækkert bygget, og afspiller alting fint, ( pånær T2 ), men føler ikke jeg er gået glip af noget, i forhold til LX-71, til netop mit behov.

Bruger dog HD-XE1 til SD-DVD, da scaleren med HQV fra Reon overgår selv LX-71 ( undskyld Hother  ), dette er bare min egen opfattelse, men uanset hvad du vælger, er de begge noget godt kram, som det hedder her i jylland.

Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Har også " den små " af de 2, og den er lækkert bygget, og afspiller alting fint, ( pånær T2 ), men føler ikke jeg er gået glip af noget, i forhold til LX-71, til netop mit behov.

Bruger dog HD-XE1 til SD-DVD, da scaleren med HQV fra Reon overgår selv LX-71 ( undskyld Hother  ), dette er bare min egen opfattelse, men uanset hvad du vælger, er de begge noget godt kram, som det hedder her i jylland.

Ikke brug for undskyldninger overfor mig Jeg har selv ofte haft HD-EX1 som referencemaskine ved forskellige anmeldelser, så jeg ved hvor god Reon´en er.

Det jeg bare påpeger er, at billedbehandlingssystemet i et G8 eller G9 er ofte bedre end de videochips der sidder i de fleste BD afspillere

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Ikke brug for undskyldninger overfor mig Jeg har selv ofte haft HD-EX1 som referencemaskine ved forskellige anmeldelser, så jeg ved hvor god Reon´en er.

Det jeg bare påpeger er, at billedbehandlingssystemet i et G8 eller G9 er ofte bedre end de videochips der sidder i de fleste BD afspillere

Har heller selv oplevet andet, så er fuldstændig enig. Kører Direct fra BD til panel,  og det holder altså 112%...

Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu