|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
peterthinggaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2009 Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 10-Juli-2009 kl. 19:42 |
Hej allesammen, sagen er den at mig og damen er klar til at købe nyt udstyr.
Jeg søger hjælp til lyd-delen, da jeg er fuldstændig grøn på det område. TV: Samsung 50" B850 Lyd: Vores budget for lyd siger maks. 6000. Jeg forlanger ikke det helt vilde, og det ved jeg godt pengene heller ikke rækker til, men vil gerne have noget middel-god lyd og flot design. Mine overvejelser går p.t. på disse sæt:Argon 7000 højtalersystem. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/argo n_7000_hoejttalersystem_gulvhoejttaler_sub.htm & 2stk. YAMAHA NS-F210, SORT PIANO og YAMAHA NS-SW210, SORT PIANO http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-ns-f210-sort-4595p.html http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-ns-sw210-sort-4621p.html Hvilket af disse 2 sæt ville i anbefale? Mit spørgsmål går desuden på, om jeg kan nøjes med et af disse sæt og uden videre tilslutte til mit tv uden seperat forstærker. Da jeg kan se at sub'en har forstærker indbygget? Hvis nej, og jeg skal have mig en forstærker. Hvad er forskellen så i praksis på en receiver og en forstærker? Redigeret af peterthinggaard - 10-Juli-2009 kl. 19:44 |
|
![]() |
|
peterthinggaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2009 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
30 Hits..
men ingen som kan hjælpe mig? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() |
En ting der måske ville hjælpe, var at linkene kunne bruges hvilket de ikke kan. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg ked af, men kan simpelthen ikke få de links til at virke efter hensigten, alternativt kan adressen kopieres op i adresse feltet.
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Skal systemet også bruges til musik eller er det kun film der skal afspilles?
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
Har aldrig hørt Argon, men for mig er det i klassen med
Eltax/Dantax, dvs. ![]() Yamahas højttalere burde være bedre, men den sub ser lidt klein ud. Kan du evt. gå et par modeller op? |
|
![]() |
|
![]() |
Argon er Hifi-klubbens eget mærke. Jeg forlanger ikke det store mhs. til ydelse:)
Jeg skal bruge det til ca. 50% film og 50% musik. Men bor i lejlighed så kan ikke bare sætte anægget på fuld knald ![]() Skal jeg også tilslutte en receiver/forstærker til de 2 anlæg? Eller klarer subben det? Redigeret af peterthinggaard - 11-Juli-2009 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Subben har normalt kun forstærker til sig selv, mens de øvrige højttalere kræver en forstærker/receiver. Der er nogle undtagelser i den billige ende af skalaen, og især ved PC-surroundsystemer, hvor subben samtidigt er forstærker for de øvrige højttalere. De sæt, som du har linket til, ser dog ud ikke ud til at tilhøre disse undtagelser. Du skal derfor bruge en forstærker.
Jeg vil anbefale dig at kigge på en brugt receiver, hvis du ikke har behov for HD-lyd fra Blu-Ray. Prisen på gode, brugte receivere uden HD-lyd kan være meget lav, fordi folk vil have HD-lyd. Jeg har selv givet 400,- for en Pioneer med nypris 5000,-. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Argon sættet kan i hvert fald ikke anbefaldes. Så er det ligefør Z-5500 er bedre.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor mener du ikke argon sættet kan anbefales?
Hvad er desuden at foretrække, en receiver eller en forstærker? Kan se priserne på forstærker er noget højere. Er desuden blevet fortalt at jeg skal bruge en digital audio converter (DAC) se link. http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=26625 Kan det virkelig passe? P.s mange tak for hjælpen, føler mig lidt på bar bund ![]() |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Fordi det spiller godt nok elendigt. Jeg hørte det hos en kammerat på en Onkyo 706, så der var nok med kraft til de små højtalere. Men ærlig talt, så spiller de eltax højtalere jeg pt. har stående KLASSER bedre - og de spiller ikke godt.
![]() Redigeret af mkirkelund - 11-Juli-2009 kl. 14:29 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |