recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mmmmm.. Sony w5500, v5500 og Samsung LED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMmmmm.. Sony w5500, v5500 og Samsung LED

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: Mmmmm.. Sony w5500, v5500 og Samsung LED
    Sendt: 11-Juli-2009 kl. 19:16
Stod i Bilka forleden og så på disse tre tv.

Vi har et Plasma, og ja jeg ved at Plasma er bedst endnu, men indrømmet at forskellen er ikke så stor som da vi købte vores PV60.

Mit spørgsmål er at fx Bilka har et 52" v5500 Sony til ca 12000 kr, mens w5500 40" til samme pris, mens Samsungs LED koster en del mere.

Når jeg står og ser på disse 3 tv, kan jeg godt se at LED er lidt sortere, men ikke meget, mens Sonys w5500 står lidt skarpere, og v5500 lidt dårligere, men synes det er marginaler der skiller dem ad.

Jeg har set BluRay på disse 3 tv og alm tv signal.

Mit spørgsmål er om hvordan billedet er når det står i stuen.
Er der så stor forskel på w og v serien at det kan retfærdiggøre prisforskellen, og hvad med LED tv?

Familien har bedt om et stort tv. Jeg kan godt se at LED kommer tættest på Plasma, men jeg gider ikke give en halv bondegård for et 50" LED!

Så jeg står tilbage med Sony.

Hvad får jeg for pengene på w kontra v serien?

Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 19:24
Du får 100hz på w modellen og kontrast på 100.000 mod 60.000 på v modellen
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 19:38
Hvorfor ikke et LG 50PS8000? Kan fåes til omkring 10.000 kr.
Til top
svarrenabe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Marts-2009
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 23:08

Man kan da ikke forvente at spørge om en ærlig vurdering mellem 3 LCD skærme på dette forum uden at en af de første 5 poster opfordrer til Plastma

Jeg har selv haft 46w5500, men den blev leveret tilbage igen grundet den meget ujævne måde baggrundslyset slap ud på. Det var kun et problem når vi så film i mørke, men det er jo også der skærmen helst skulle være allerbedst efter min mening. Derudover ville jeg gerne streame film fra min pc over netværket til fjernsynet, og hvis man gerne vil det, så glem Sony, de kan ikke være med på den teknologi, de understøtter meget få medieafspillere, og endnu færre film formater.

Hvis man ikke skal benytte netværksfunktionaliteten, og kun sjældent ser film i totalt mørke, så vil jeg mene at man vil blive rigtig glad for skærmen, billedet står fantastisk, speciel hvis man har digitalt tv, og bluray, eller bare en DVD med HDMI, så det er et digitalt signal der kommer over. analogt signal er middelmådigt, ikke ringe, men wow effekten forsvinder lissom

Jeg synes Samsungs 7070 ser spændende ud, det er helt klart det jeg vil prøve, men hvis man vil op i 55" skærmen er den i mine øjne ALT for dyr, 46" udgaven er ved at være i et tåleligt niveu, men stadig 3-4000 dyrer end Sonys w5500 i samme størrelse

herunder vil så komme mellem 5 og 25 bud på plastmaskærme der er bedre, men det var jo ikke det du spurgte om

/Jonas

Redigeret af svarrenabe - 11-Juli-2009 kl. 23:10
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:

Man kan da ikke forvente at spørge om en ærlig vurdering mellem 3 LCD skærme på dette forum uden at en af de første 5 poster opfordrer til Plastma

/Joas

Du har fuldstændig ret! Folk herinde tænker ene og alene på billedkvalitet, -  og derfor bliver det sgu lidt ensidigt .

Men hvis man abstraherer fra ubetinget bedste billedkvalitet, er Sony et glimrende valg . .

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hvad får jeg for pengene på w kontra v serien?

Som det rigtigt nok er blevet nævnt får du Motionflow+100Hz og bedre kontrast i w-serien, mens du får et lidt "ringere" tv i v-serien. Men som du selv skriver så er det stort fjernsyn I vil have og som jeg kan fornemme på dig så er økonomi også et issue. Alene på den baggrund ville min liste se sådan ud:

1. LG 50PS8000
  2. Panasonic TX-50X10Y
  3. SONY KDL-46W5500
  4. LG 50PQ6000

Priserne kan du finde her på  Pricerunner.dk. held og lykke med det 

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:

Jeg har selv haft 46w5500, men den blev leveret tilbage igen grundet den meget ujævne måde baggrundslyset slap ud på. Det var kun et problem når vi så film i mørke, men det er jo også der skærmen helst skulle være allerbedst efter min mening. Derudover ville jeg gerne streame film fra min pc over netværket til fjernsynet, og hvis man gerne vil det, så glem Sony, de kan ikke være med på den teknologi, de understøtter meget få medieafspillere, og endnu færre film formater.

Hvis man ikke skal benytte netværksfunktionaliteten, og kun sjældent ser film i totalt mørke, så vil jeg mene at man vil blive rigtig glad for skærmen, billedet står fantastisk, speciel hvis man har digitalt tv, og bluray, eller bare en DVD med HDMI, så det er et digitalt signal der kommer over. analogt signal er middelmådigt, ikke ringe, men wow effekten forsvinder lissom

Jeg synes Samsungs 7070 ser spændende ud, det er helt klart det jeg vil prøve, men hvis man vil op i 55" skærmen er den i mine øjne ALT for dyr, 46" udgaven er ved at være i et tåleligt niveu, men stadig 3-4000 dyrer end Sonys w5500 i samme størrelse

herunder vil så komme mellem 5 og 25 bud på plastmaskærme der er bedre, men det var jo ikke det du spurgte om

/Jonas

Sikke noget pjat at glemme sony fordi den skal kobles til pc'en. Bare brug et hdmi kabel, det gør jeg. Så slipper du også for at rode med formater og alt det der. Jeg ville også bruge hdmi hvis jeg havde et samsung. (har et w5500)
Til top
Snippergyppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 17:44
Og så er Bilka måske ikke det smarteste sted at købe et 40" w5500 til 12.000,- det kan gøres meget billigere hvis du lige tjekker pricerunner.dk eller hifipriser.dk, har sågar set skærmen i sony's egen shop til omkring 8000,-
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 17:53
Jeg er udemærket godt klar over at Plasma er bedst endnu når vi snakker billedet alene.
Når jeg ser på LCD nu er det fordi at de nye skærme bruger væsentligt mindre strøm end Plasma gør.

LED ser spændende ud, og jeg er ikke i tvivl om at det skal erstatte de alm LCD, men prisen er alt, alt for høj endnu.
Så på et 50" Sharp LED i Giganten. Jeg er ikke i tvivl om at dette tv giver Plasma kamp til stregen, men til 50 kg kr, ja så får du sikkert et 65" Plasma til samme penge der har ligeså godt billed!
Vi har et 42" panasonic PV60, og det har vi været meget, meget glade for.
Når vi skal have et nyt er det for at få et større tv. Her snakker vi min. 46" eller mere.

I sin tid kasserede jeg det ene LCD efter hinanden pga de dårlige farver, mangel på sort, og betragtnings vinklen var helt til grin når vi er 6 mennesker der skulle se film på samme tid.

I de to år der er gået siden er der sket meget.

Jeg vil helst have et stort Plasma tv, men omvendt, kan jeg ikke lave være med at tænke på hvor meget strøm et 50" Plasma bruger i forhold til LCD.

Det er som at vælge mellem pest og kolera.

Men jeg indrømmer at Sony w serie har fået mig seriøst til at kigge på LCD. Især fordi det ser ud til at kunne opdatere billedet hurtigt nok til at følge med vores PS3 uden at billedet bliver fnidderet.

Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:44

Efter at have læst, at Samsungs nye LED tv benytter sig af 'Auto-dimming', der ikke kan slås fra i andet end 'Game Mode', ville jeg helt springe over dem. Jeg havde også Samsung i tankerne, men det er nu droppet.

Læs eventuelt mere på http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b7020-ue40b7000-2 0090502147.htm

Der har også lige været en test i B.T eller EB, hvor Samsung LED ikke scorer højt - Grundet pris og blur. Sidstnævnte kan man måske indstille sig ud af.

Redigeret af Enfen - 12-Juli-2009 kl. 19:49
Kim
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg er udemærket godt klar over at Plasma er bedst endnu når vi snakker billedet alene.
Når jeg ser på LCD nu er det fordi at de nye skærme bruger væsentligt mindre strøm end Plasma gør.

LED ser spændende ud, og jeg er ikke i tvivl om at det skal erstatte de alm LCD, men prisen er alt, alt for høj endnu.
Så på et 50" Sharp LED i Giganten. Jeg er ikke i tvivl om at dette tv giver Plasma kamp til stregen, men til 50 kg kr, ja så får du sikkert et 65" Plasma til samme penge der har ligeså godt billed!
Vi har et 42" panasonic PV60, og det har vi været meget, meget glade for.
Når vi skal have et nyt er det for at få et større tv. Her snakker vi min. 46" eller mere.

I sin tid kasserede jeg det ene LCD efter hinanden pga de dårlige farver, mangel på sort, og betragtnings vinklen var helt til grin når vi er 6 mennesker der skulle se film på samme tid.

I de to år der er gået siden er der sket meget.

Jeg vil helst have et stort Plasma tv, men omvendt, kan jeg ikke lave være med at tænke på hvor meget strøm et 50" Plasma bruger i forhold til LCD.

Det er som at vælge mellem pest og kolera.

Men jeg indrømmer at Sony w serie har fået mig seriøst til at kigge på LCD. Især fordi det ser ud til at kunne opdatere billedet hurtigt nok til at følge med vores PS3 uden at billedet bliver fnidderet.

Tror såmænd ikke at Sony 46W5500 bruger mærkbart mindre strøm end feks den nye Samsung 850 plasma. Men 46"W5500 er et ok tv hvis den ellers er fri for backlight-bleeding . Betragtningsvinklen er dog stadig et seriøst problem på LCD. Kontrast og farveægthed aftager synligt når man fjerner sig fra sweet-spot.  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu