|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() Sendt: 11-Juli-2009 kl. 20:39 |
||
Hejsa
Har søgt en del og ikke rigtig fundet 100% den information jeg mangler.... Det som jeg vil høre om, er om PopcornHour (f.eks. A110) kan afspille HD materiale optaget med dvbViewer (fra FireDTV / YouSee). Jeg mener jeg en gang for længe siden læste at PH fint spillede .TS filer, men jeg ved ikke om det gælder alle .TS filer, dvs. også HD. Lidt tillægs spørgsmål er: Er der et bedre format at gemme HD materialet i end de .TS filer som dvbViewer gemmer, eller er det bare bedst at holde det så tæt på kilde matrialet som muligt ? Hvis det er bedre at gemme i et andet format, hvad software skal jeg så benytte til konverteringen ? Hvis jeg holder mig til .TS filerne, hvad software kan jeg så benytte til at klippe dem til (fjerne start og slut hvor der er optaget ekstra for at være sikker på at få hele udsendelsen med) ? Til Mpeg2 benytter jeg ProjectX men jeg går ud fra den ikke dur til HD... Sidst men ikke mindst, hvor er det fordelagtigt at købe en PH - og er der en anden afspiller jeg måske heller skulle kikke efter ? PH er den jeg pt. går efter da den er uden blæser og har fået meget god omtale gennem tiden. Mvh Peter |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Ja - det gør jeg hele tiden. Man skal bare være opmærksom på at der pt. ikke er nogen afspillere der understøtter visning af de DVB undertekster der benyttes på nogen kanaler - så man afspiller HD materialet uden undertekster, bortset fra de kanaler hvor teksterne er hardkodede.
Du skal ikke gemme i et andet format, TS er det optimale format til dette. Du redigerer disse .ts filer med H264 HD materiale med en utlity kaldet Tsdoctor som er specielt udviklet til at reparere filer som disse hvis der er småfejl i, samt klippe lidt i dem. Det er korrekt at projectx ikke duer til dette formål. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=5624
HiFi hammeren http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=443 4 og hvis du vil spare lidt penge er denne samme produkt i en anden indpakning, dog uden DTS dekodning http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=451 4 Redigeret af spawn - 11-Juli-2009 kl. 21:21 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() |
||
Hej Spawn
Super svar, mange tak for det, det var lige det jeg manglede :-) Undertekster kan jeg sagtens leve uden, men godt du nævner problemet hvis andre skulle lade sig inspirere af tråden :-) Tak for linket til TSdoctor, så skal jeg ikke ud og lede.... Og til HiFi hammeren, jeg har allerede afgivet en ordre på en A110'er :-) Glæder mig til at kunne nyde lidt HD snart :-) Mvh Peter |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen
Hmm, TSdoctor ser rigtig god ud, jeg har læst hele tråden og hentet programmet, men som du nok gætter, så er jeg stødt ind i et problem. Da det formentligt er et banalt problem, skriver jeg her, hvis det viser sig ikke at være det, så forsøger jeg i tråden du linker til. Mit problem er, at jeg ikke kan editere (Cut), eller retter jeg får ikke et preview - ellers ser alt andet fint ud, jeg kan ikke se der meldes om nogle som helst fejl i selve load af TS filen alt er grønt og clean eller ok, og den finder de PIDs der er scanner video og audio uden problemer. Når jeg vælger Cut, står den i 20-30 sekunder og kører på disken, hvorefter den opgiver og pop'er en dialog op med "DirectX error: Failed to render file". Min DirectX log fil viser følgende: 11:36:58.296: DirectX Version: 9.0c : Selected audio graph: [Automatic] : Selected video graph: [Automatic] 11:36:58.296: File: E:\Video\HD\Natur\07-12_09-05-00_DiscHD_Forunderlige forbindelser (1).ts 11:36:58.296: INIT PLAYBACK 11:36:58.296: Creating playback thread 11:36:58.328: Successfully created Graph Builder 11:36:58.328: Successfully created Media Control 11:36:58.328: Successfully created Media Event 11:36:58.328: Try to render file and let Windows automatically connect needed filters 11:37:08.578: Automatic render file failed 11:37:08.578: Try to add File Source (Async.) and let Windows automatically connect needed filters 11:37:08.609: Successfully created new filter File Source (Async.) 11:37:08.609: Successfully added File Source (Async.) to graph 11:37:08.640: Successfully queried file source 11:37:08.671: Successfully loaded file 11:37:08.671: Rendering source pin: Output 11:37:18.921: Failed to render file 11:38:49.250: Removing all filters 11:38:49.281: Removing filter:File Source (Async.) : OK 11:38:49.312: Destroying playback thread 11:38:49.312: Destroying graph 11:38:49.312: Removing all filters 11:38:49.312: Graph already removed 11:38:49.312: Media Splitter source released 11:38:49.312: File source interface released 11:38:49.343: Playback thread destroyed Har du et bud på hvad jeg mangler at sætte op, hvad jeg skal opdatere eller andet ? OS : Windows XP Home Codecs : ffdshow rev 3029 / 2009-07-10 TSdoctor : 0.96 beta Mvh Peter |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Det er et spørgsmål om at få nogle compatible filtre/splitters installeret Jeg bruger Haali mediasplitter samt Coreavc og AC3 filter Prøv ihvertfald og installer Haali mediasplitter |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen
Ja det var lige det som skulle til, jeg hentede Haali og installerede den, så virkede preview perfekt. Som ekstra bonus kan windows medie player nu også afspille HD ts filerne, hvis man ellers ønsker at benytte den player :-) Takker igen mange gange for dine svar spawn ! Mvh Peter |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Var så lidt Og god fornøjelse med din Popcorn Hour |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo tak, jeg glæder mig da også til at få den.
Jeg tror dog de er gået på ferie hos Hifi-Hammeren. Bestilte PH i lørdags, hvor den var vist som på lager, hvilket den har været lige siden, jeg har været inde og checke hver dag. På trods af det, står min ordre som ikke afsendt selv her torsdag formiddag, og en mail til dem i går formiddags er heller ikke besvaret. Noget kedeligt når man nu venter spændt. Men som sagt det er ferietid, så mon ikke det er derfor, dog undre det mig de intet skriver om ferie på deres hjemmeside, men jeg må jo bare vente. Mvh Peter |
|||
![]() |
|||
poulanker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-November-2008 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
||
Hej Prasmus Jeg købte min A-110 hos komplett.dk - de har ikke sommerferie http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=364695 Jeg benytter også DVBViewer sammen med PH, det virker upåklageligt. Mvh Poul Anker |
|||
![]() |
|||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
||
Hvordan afvikler maskineriet 24P film? Er det blevet muligt at afspille et lagret blueray og hd-dvd? |
|||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
På samme måde som den altid har gjort, som "24p" naturligvis, hvis du altså vælger dette som output ellers vil den jo afvikle 24p som det du nu har valgt som output. Du kan endda vælge helt præcist at den skal outputte 1080p23.976 som er det mest korrekte istedetfor 1080p24, ligesom du også kan vælge 1080p59.94 som er mere korrekt end 1080p60 for NTSC output. Måske værd at bemærke at hverken WDTV eller Xtreamer giver disse muligheder, endsige er istand til at outputte 24p korrekt.
Hvad mener du ? Hvis du mener en komplet BDMV Bluray eller HDDVD struktur så nej, og det kommer den heller aldrig til, den er simpelthen ikke designet som en Bluray eller HD dvd afspiller og den kan ikke opdateres til at blive en for det kræver både mere ram, java understøttelse, diverse dyre licenser osv. Den er kun designet som en fil afspiller af ikke krypterede filer. Den kan som altid afspille .m2ts filen der indeholder selve filmen hvis denne er rippet fra en bluray med værktøjer der fjerner kryptering osv. Redigeret af spawn - 18-Juli-2009 kl. 19:30 |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |