recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 42PZ85 har svært ved at tænde.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana 42PZ85 har svært ved at tænde.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana 42PZ85 har svært ved at tænde.
    Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:14

Mit nye PZ85 - der oplever jeg ret tit nu, at det ikke tænder, selvom man pager direkte med den org. fjernbt. og trykker tænd/slukken knappen flere gang og til sidst tænder tv'et.

Er der andre der har oplevet dette på deres Panasonic tv?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:21

Der skal bare trykkes i 2-3 sekunder så er det i orden. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:31
Ja, det har du faktisk ret i, at det hjælper. Men lidt underligt ingen af de andre tv jeg har haft, skal behandels sådan. Det giver desværre også min Logitech fjernbt. problemer, idet den ikke kan gøre det samme som standard. 
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:36
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63022& PN=1 dkulle give dig lidt hjælp til det problem!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:38

Ja, der er lidt længere respons tid på et Panasonic, det er normalt ikke noget problem, men All In One Remotes kan have et problem med det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Men lidt underligt ingen af de andre tv jeg har haft, skal behandels sådan. Det giver desværre også min Logitech fjernbt. problemer, idet den ikke kan gøre det samme som standard. 

Jeg har et ældre pana (pv70) og jeg skal også holde knappen inde før det tænde. Jeg har selv en programmerbar fjernbetjening og det fungere udemærket.

Er din logitech remote programmerbar, for så burde det godt kunne lade sig gøre?
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63022& PN=1 dkulle give dig lidt hjælp til det problem!

Ja, den har jeg set, det underlige er - i starten kunne jeg godt tænde tv'et med min Logitech, men ikke nu. Derfor troede jeg ikke, at jeg det her tænd/sluk problem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Men lidt underligt ingen af de andre tv jeg har haft, skal behandels sådan. Det giver desværre også min Logitech fjernbt. problemer, idet den ikke kan gøre det samme som standard. 

Jeg har et ældre pana (pv70) og jeg skal også holde knappen inde før det tænde. Jeg har selv en programmerbar fjernbetjening og det fungere udemærket.

Er din logitech remote programmerbar, for så burde det godt kunne lade sig gøre?

Ja min logitech remote er programmerbar, men den kan ikke forstå, et langt tryk, som tv'et vil ha. For den er et tryk et tryk.

Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:56

Jeg har et px70. Såvidt jeg kan regne ud er der to "modes" på et pana fjernsyn. Slukket og heeelt slukket.

Det første stykke tid efter du har slukket fjernsynet bliver den i noget standby agtigt noget hvor den tænder rimeligt kvikvt fra igen. Efter ca. 30 sekunder hører du et lille klik og så slukker de for alvor og så skal du trykke endnu længere for at tænde det.

Ved ikke om det er 100% sandheden, men sådan oplever jeg det,

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

Jeg har et px70. Såvidt jeg kan regne ud er der to "modes" på et pana fjernsyn. Slukket og heeelt slukket.

Det første stykke tid efter du har slukket fjernsynet bliver den i noget standby agtigt noget hvor den tænder rimeligt kvikvt fra igen. Efter ca. 30 sekunder hører du et lille klik og så slukker de for alvor og så skal du trykke endnu længere for at tænde det.

Ved ikke om det er 100% sandheden, men sådan oplever jeg det,

Ja det kan du faktisk ha ret i, at det opleves sådan.

Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Jeg har et ældre pana (pv70) og jeg skal også holde knappen inde før det tænde. Jeg har selv en programmerbar fjernbetjening og det fungere udemærket. Er din logitech remote programmerbar, for så burde det godt kunne lade sig gøre?

Ja min logitech remote er programmerbar, men den kan ikke forstå, et langt tryk, som tv'et vil ha. For den er et tryk et tryk.

Har du programmeret den auto eller manuelt?
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:19
 Mit problem er løst, overførte "tænd trykket" fra min org. fjernbj. til min Logitech via dens "Overføre infrarøde koder" og så valgte jeg brugerdefineret, derefter "overfør ubehandlet og den tager åbenbart den lange "tryk tid" som tv'et kræver.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu