|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 25-Juli-2009 kl. 08:00 |
Jeg har købt et Sony 46W5500 og jeg er generelt rigtig glad for TV'et.
Den første jeg fik havde backlight bleed og jeg fik den derfor byttet hos Sony Center. Jeg har nu fået endnu en med backlight bleed, dog ikke så slemt som den første - men jeg frygter lidt jeg kommer til at irritere mig over det i længden. Alternativt kan jeg købe et Z4500, men ved ikke om det er særligt et særligt godt valg. W5500 er bl.a. noget tyndere. W5500 + Design Tykkelse Bravia Engine 3 - Backlight Bleed Z4500 + 10bit panel 200Hz Højst sandsynligt ingen backlight bleed Bedre lyd (dog underordnet da lyd er ekstern) - Tykkelse Bravia Engine 2 (Der er udkommet Z5500 med BE3). Det skal lige siges at det ikke kan ses ved alm. TV, men ved Blu-ray mv. der ikke fylder skærmen helt, synes jeg det er ret tydeligt. Redigeret af Langmack - 25-Juli-2009 kl. 08:08 |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
selve billedet er det ikke en større forskel på, men det er rigtig en z4500 har mindre backlight bleed. Men du undgår det ikke helt.
der skal du have en skærm med led og local dimming, der kan så opstår andre problemer som halo effekt. Men det er til at leve med fremfor backlight bleed. forstår ikke sony snart laver en skærm med local dimming som er til at betale. De er jo ved at blive overhalet af næsten alle andre. men du er åbenbart en sony mand, så plasma er åbenbart ikke noget for dig. men der har du ikke backlight bleed, som er noget af det værste på en lcd skærm. så kan godt forstår du kigger efter en anden model |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Jeg har tidl. haft et Samsung LE40M86 og der har intet været af den type bleed.
Jeg er ikke "Sony" mand, det er mit første Sony fjernsyn nogensinde - men plasma er ikke noget for mig, da jeg ikke gider retention da den bliver brugt til HTPC. Jeg gav 11.400 for mit TV, og er tilbøjeligt til at købe et nyt til en tilsvarende pris - dog synes jeg ikke 46'' LED tv findes i den prisklasse. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Jeg vil gerne høre lidt om hvor meget backlight bleed der er på de to skærme du fortæller om. Kunne det ses om dagen på den du byttede? Jeg synes min har generende meget hvis jeg sidder sent i en mørk stue. Ved dog ikke om jeg har været heldig eller uheldig ![]() |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
En tusse mere og du får LED. Samsung UE46B6000 Jeg går ikke udfra der findes så meget i tilsvarende klasse. Muligvis LE46B655. Men det er selvfølgelig uden LED. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |