|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
pcsx
Junior bruger
Oprettet: 29-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
Emne: Media Center og itunes:co-eksistens?Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:28 |
|
Jeg har et Vista Mediacenter kørende med alle film, musik og billeder gemt på et NAS. For musikkens vekommende består den af en stor mængde overspillede CD´ere og filerne ligger som de nu gør i Vista; pr. kunstner/pr album. Nu overvejer jeg lidt at sætte NAS op som itunes server og gemme mine (gennem itunes store) købte musiknumre. men samtidig vil jeg også gerne hive både de gl. CD-albums fra Media Center og de indkøbte itunes numre over på Iphone og diverse Ipods. Jeg har dog ikke helt styr på hvad "add to library"/import-processen itunes vil gøre ved filformatet i mine musik windows-foldere. Spørgsmål: - Hvordan foregår import-processen i itunes? laver den filerne om til eget format eller kopierer den således at gl formater forbliver intakte? - Hvordan laver man i det hele taget en løsning hvor begge ting kan co-eksistere?
Redigeret af pcsx - 29-Juli-2009 kl. 12:29 |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:19 |
|
co-eksistere? - wmp/wmc har ikke mulighed for at spille dine itunes filer, der skal du enten bruge itunes, xbmc eller andet. Itunes vil kunne konvertere ikke DRM-befængte wma filer til itunesformat, og det gør den selv. (mener dog du kan bede den om ikke at konvertere, men så skal det være mp3filer og ikke wma for det kan den ikke afspille selv.
Så der er ikke rigtigt nogen måde hvorpå de kan "co-eksistere" hvis du mener de skal kunne afspille hinandens formater. - desværre. men xbmc kan da så vidt jeg husker tage de fleste ting. dog ikke wma med drm. (tdc play!) |
|
![]() |
|
katbird
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:44 |
Windows 7 kan afspille AAC filer . |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:50 |
|
men det er ikke itunes købte filer! - de er pakket ind i en .m4a container med lidt hejs, som gør man ikke bare lige kan ændre filnavnet. og ja det er en kanonting at microsoft endelig har overgivet sig til det bedste lossy format der findes lige pt. men de vil aldrig gå fra at følge deres helt egne veje - Apple gør nøjagtig det samme - de er bare de første som regel, og det er typisk dem folk vælger at følge så alle andre spiller 2.violin.
|
|
![]() |
|
katbird
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:58 |
|
Muligt jeg ikke helt forstår dig, men jeg sidder lige nu og hører Blondie -Parallel Lines ,indkøbt i iTunes-afspillet i WMP.
|
|
![]() |
|
pcsx
Junior bruger
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 08:36 |
|
I første omgang vil jeg ikke forsøge at afspille Itunes-indkøbte sange i VMC. Det bliver først i 2.omgang og til det formål ville jeg kigge på et program ved navn MCE Tunes http://www.mcetunes.com/ Men her i 1.omgang vil jeg gerne gøre de + 500 albums jeg har liggende som WMA filer i VMC tilgængelige i Itunes således at jeg både kan bruge dem der og samtidig stadig have dem brugbare i VMC.
Redigeret af pcsx - 30-Juli-2009 kl. 08:38 |
|
![]() |
|
pcsx
Junior bruger
Sendt: 03-August-2009 kl. 18:38 |
|
ChrisJJ, Det er gode nyheder! Jeg kaster mig sagen og lader JEr vide hvorledes det går. Jeg har lige investeret i et 10TB NAS, så kan jeg sgu kopiere så meget jeg har lyst og teste mig frem.
|
|
![]() |
|
pcsx
Junior bruger
Sendt: 11-August-2009 kl. 17:27 |
|
Det kører således: Mine CD´ere som sagt rippet (via Media Center i sin tid) i WMA format. Det æder Itunes ikke. Det konverterer til eget format (kan godt læse MP3, men ikke WMA). Jeg oprettede 2 musik foldere på mit NAS og satte Itunes til at kopiere og omformatere WMA filerne. Så nu har jeg 2 sæt data; en folder med WMA som media center bruger og en folder som Itunes bruger. Og til den fremtidige musik jeg køber via Itunes og som jeg gerne vil se og afspille i Media Center bruger jeg MCETunes www.mcetunes.com og lader den kigger på mit "purchased folder" på Itunes biblioteket. Alt ialt; en ok løsning... Eneste problem pt; at min Itunes library fil (som også ligger på NAS) låses såfremt en pc har Itunes åbent og en anden PC forsøger også at åbne Itunes... |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |