recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man kigge efter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal man kigge efter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal man kigge efter?
    Sendt: 03-August-2009 kl. 21:28
Hej,

Jeg har været nede i den lokale radio/tv handler og kigget på sony w5500 og panasonic x10.

Det er det generelle opfattelse, at x10 har bedre billede (trods lavere opløsning), men jeg kunne simpelthen ikke se nogen afgørende forskelle.

Det var en delt kilde som fodrede begge tv (og mange andre), og der var blandet materiale med alt fra james bond, smukke landskaber til fodbold (det så ud til at være hd, meget høj detaljeringsgrad).

Jeg tænkte, at det vil være nemt at se forskel på plasma og lcd i fodbold pga plasma responstid på 0,001ms og lcd responstid på 4-8ms. Men nej, uanset hvor mange gange jeg kiggede kunne jeg ikke se det.

Når det kommer til sortniveau kunne jeg heller ikke se nogen forskel (der var pænt dæmpet belysning).

Betragtningsvinklen kunne jeg se en lille fordel på x10.

Er der nogen som kan fortælle, hvordan man skal gribe opgaven an når man gerne vil spotte forskellene? Det kunne også være godt når man skal forklare og vise forskellene til venner og bekendte.

Eller er lcd nærmet sig så meget til plasma at forskellene er negligerbare?
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 11:05

Hej.

Personligt kan jeg nu godt se forskel på en w5500 og x10 og vil uden tøven vælge en x10 alene på baggrund af billedkvaliteten  Men det kommer jo også an på behov. Hvis du vil bruge tv'et som en del af dit HTPC så skæver jeg mere til w5500. Nu ved jeg ikke hvilken "lokal radio/tv" forhandler du var nede hos, men var det fona, elgiganten så er de (med garanti) dårligt indstillet. Mit råd er at tage noget DVD materiale eller BD film med som du kender godt og bed dem om at sætte det på og heraf tage beslutningen  

held og lykke med det

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 11:14
gå ned i samme butik med dvd eller optagelse som du måske selv har lavet. forskellen ligger i SD materiale.
du har sikkert set HD materiale. Netop her vil forskellen ikke virke så stor på de to
Men hjemme i dine egen stue vil forskellen sikkert også blive større, især om aften hvor man som regel kun har et par lamper tændt.

Redigeret af xcardman - 04-August-2009 kl. 11:16
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 11:14

Det er generelt svært at "finde" de gode skærme i butikken pga. eksempelvis ikke repræsentative signaler, som viser hvordan skærmen ville vise de kilder du bruger. Ofte er lyset i butikkerne også meget stærkt, skærmene er dårligt indstillet etc.

Jeg ville læse anbefalinger/anmeldelser på diverse hjemmesider og så gå ud og kigge på de skærme der får god omtale efterfølgende...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu