recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til mit pioneer setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til mit pioneer setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til mit pioneer setup
    Sendt: 05-August-2009 kl. 08:33

Lige før ferien var fruen og jeg i KT Radio og se på nyt tv. Valget faldt på et Pioneer KRP-600A, som vi nu skal have leveret. Hertil skal vi have Pioneer SC-LX71 og BDP-LX71. Den separate medieboks giver jo store friheder for anbringelsen af disse apparater i forhold til tv'et. Vores plan er at anbringe dem i et tilstødende lokale. De vil så blive forbundet til medieboksen med SR+ kabler, så de kan fjernbetjenes via tv'ets IR øje. Dette kræver imidlertid at vi får tv'et leveret med et 10m kabel (til medieboksen) i stedet for det 3m kabel som er standard. Her kommer så første spørgsmål: vil vi få en synligt dårligere billedkvalitet ved et 10m kabel i stedet for et 3m?. Vi har tænkt os et 5.1 setup og vil så anvendel de resterende 2 kanaler til zone 2. SC-LX71 vil udover at levere sourrond blive anvendt som radio (internet) og til at afspille musik fra i-tunes server. BDP-LX71 vil blive anvendt til BD, DVD og CD. Vil der være nogen ulemper (andet end at vi skal gå lidt længere for at sætte en skive i spilleren) ved denne måde at anbringe apparaterne i forhold til tv'et?

Så skal vi have en optager. Og da vi modtager vores tv signal fra DTT nettet, falder vores valg nok på Sagem DTR 94250TA HD. Denne vil blive anbragt sammen med de øvrige apparater, men skal kunne fjernbetjenes fra stuen. Dette kræver så en IR forlænger. Kan der monteres en IR forlænger til Sagem og kan denne fås med et ca. 10m kabel? Endnu bedre ville det være hvis den kunne forbindes til de øvrige apparater med et SR+ kabel, men kan det lade sig gøre? Altså: er der nogen som har lavet et kabel som er SR+ i den ene ende og almindeligt IR forlænger i den anden?

Til slut forventer jeg også at tilslutte en Mac mini, men denne kan jo fjernbetjenes via en ipod, så det forventer jeg ikke giver problemer. Er der iøvrigt nogen som ved om man kan få en DVB-T Mpeg4 tuner til mini'en. Så ville vi jo kunne anvende den til optagelse, og herved spare Sagem.

Jeg håber, det ikke blev for rodet. Hilsen Søren

OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 08:59

Tillykke med dit valg... det kunne næsten ligne noget af mit udstyr

Spørgsmål 1 jeg tror ikke du vil bemærke dårligere kvalitet pga. længere ledninger, mener det er originalt Pioneer kabel som også er 10m på signalkablet til skærmen.

spørgsmål 2: andre ulemper... jeg bruger selv meget den information jeg kan se på hver enkelt enheds display især receiverens, dette kan du dog i en vis udstrækning få vist med SR+ men bestemt ikke det hele, så skal du over på hdmi outputtet fra receiveren for at se det hele.. og det kan jo være lidt træls med alt det omskiften.. det er bla. derfor jeg har valgt at holde mit anlæg et sted hvor jeg kan se det.. selvom pladsen er trang hvor det står.

Spørgsmål 3. du kunne overveje feks en Logitech Harmony 895 der er en RF sender medfølgende så den kan styre alle de enheder som ikke kan styres via hdmikontrol eller sr+.. også slider du ikke den originale remote.. så er det kun den ene du skifter engang imellem...

spørgsmål 4 uden at kende produktet så skulle denne kunne gøre jobbet mht. mpeg4 på en mac mini Miglia life TV mini

Redigeret af rhsin - 05-August-2009 kl. 08:59
Mvh

René
Til top
tvillumsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 10:07
Til mac mini'en vil jeg anbefale dig at bruge elgato eyetv hybrid..
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S
Pioneer HTZ-7
Sonos
PS3 Slim - Wii
WD TV Live
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

spørgsmål 2: andre ulemper... jeg bruger selv meget den information jeg kan se på hver enkelt enheds display især receiverens, dette kan du dog i en vis udstrækning få vist med SR+ men bestemt ikke det hele, så skal du over på hdmi outputtet fra receiveren for at se det hele.. og det kan jo være lidt træls med alt det omskiften.. det er bla. derfor jeg har valgt at holde mit anlæg et sted hvor jeg kan se det.. selvom pladsen er trang hvor det står.

Tak for det hurtige svar.

Jeg kan godt se, at jeg ved radio/cd lytning måske kommer til at savne noget display. Men med tv'et tændt er der så nogen "need to know" informationer, jeg ikke kan se? Kan du evt. give et par eksempler på info, som du bruger displays til at se? Jeg har aldrig haft en surround receiver før, så jeg er helt blank på området.

Hilsen Søren 

OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Tak for det hurtige svar.

Jeg kan godt se, at jeg ved radio/cd lytning måske kommer til at savne noget display. Men med tv'et tændt er der så nogen "need to know" informationer, jeg ikke kan se? Kan du evt. give et par eksempler på info, som du bruger displays til at se? Jeg har aldrig haft en surround receiver før, så jeg er helt blank på området.

Hilsen Søren 

Ja jeg skal prøve.. der er sikkert flere.. men det er lige hvad jeg kan komme på.

- skift mellem lydformater hvilket jeg benytter mig meget af. 
- HGM (Home media galleri afspilleren, den fungerer så fint med skærmen da det jo er sjældent man ser tv og hører musik samtidig)
- finjustering at kanalniveau (det er nu ikke så tit jeg gør det, men det hænder med feks subben da ikke alle film/tvkanaler har et særligt godt signal)
-generelt småjusteringer på receiveren

der er i princippet ikke noget af ovenstående du ikke kan se på skærmen, du er bare nødt til at skifte tvets input over på receiveren for at checke dem

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu