|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
J3ron ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 05-August-2009 kl. 11:09 |
Hejsa.
Jeg har købt mig et helt nyt setup m. et Samsung UE40B7070 "LED"-TV og et Samsung BD1252 Surround system (1 HDMI Udgang - 2 optiske Indgange). Har fået det hele hooket op og alt fungerer næsten som det skal. Det skulle være let at bruge for kæresten - se pænt ud - uden at fylde for meget. Før spørgsmålene - lidt mere om hvad der er hooket op: Følgende er hooket på m. HDMI kabler til TV'et
Mit problem kommer i at jeg gerne ville tilslutte fjernsynet via DLNA til en medie/fil-server (virker sådan da.... kommer nok med spørgsmål til det i en anden post). Så har jeg et problem med at lyden ikke vil spilles over surround systemet. Der er en optisk udgang på fjernsynet - mister jeg noget lydinfo hvis jeg bare smider kun TV'et sammen med surround forstærkeren og lader TVbox og PS3 sende lyden over HDMI til fjernsyn og derfra via optisk tilbage til forstærkeren? Kan det passe at selvom forstærker og TV efter sigende skulle virke perfekt sammen "BD-Wise"-teknologi / HDMI-CEC så SKAL man tilslutte et optisk kabel til forstærkeren for at få lyden fra TV til forstærker?? Det kan ikke køre over HDMI-kabelet? På forhånd tak =) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det er rigtigt nok. HDMI standarden er endnu kun énvejs kommunikation. Med med næste vers. 1.4 kommer muligheden for retur audio bl.a. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2862&zoneid=1 |
|
![]() |
|
J3ron ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Ok - super. Skulle bare lige have bekræftet at jeg ikke var en total n00b.
Men der burde ikke være noget tab af signal ved at køre det hele igennem TV'et først, vel, da det bliver sendt digitalt?!? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Da der er tale om korte kabler, skulle det ikke betyde noget, nej.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |