|
Endelig en DVI/HDMI adapter med lyd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2009 kl. 15:04 |
Så er der godt nyt til alle dem der ligesom jeg har ledt efter en DVI/HDMI adapter der virker med lyd til deres ATI grafikkort. Jeg købte min til mit Radeon HD 2400 kort her: http://cgi.ebay.com/ATI-DVI-to-HDMI-Adapter-Converter-614105 4300G-NEW_W0QQitemZ130284528987QQcmdZViewItemQQptZPCA_Cables _Adapters?hash=item1e5590255b&_trksid=p3286.c0.m14#shId Samme sælger har også adaptere til HD 3000 og 4000 serien til samme pris på Ebay. Jeg bestilte i torsdag, og den kom med posten igår. Pris incl. forsendelse m.v., i alt 10,37 dollars. Og den virker fint med HDMI lyd efter jeg har installeret ATIs HDMI audio driver. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var sku da rart... Jeg fik heldigvis en ekstra dongle til mit 4890 kort fra en venlig sjæl på et andet forum |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Jeg tager den lige op igen...
Jeg har et Radeon HD 2400 grafikkort og en full hd fladskærm. Jeg bruger ikke en adapter men et dvi->hdmi kabel i stedet og med det kan jeg godt få lyden med over. Men mit problem er ikke lyden, men billedet.
Den eneste måde jeg kan få billedet til at fylde hele skærmen er ved at vælge opløsningen 1360x768 eller mindre. Vælger jeg 1920x1080 fylder billedet ikke hele skærmen uanset hvilke indstillinger jeg bruger på tvet eller på computeren. Men jeg har så læst på et udenlandsk forum om samme problem, at nogen har fået det til at virke ved enten at bruge dvi->dvi kabel (uden lyd selvfølgelig) eller ved at bruge en dvi->hdmi adapter og så et hdmi->hdmi kabel. Kan det passe?? Eller er der andre løsninger på problemet??
|
|
![]() |
|
eisoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Det bedste er at købe en DVI + Digital lyd til HDMI
converter. Indgange. 1 x DVI ind. 1 x Coaxial digital ind. 1 x Optisk Toslink digital ind. Udgange. 1 x HDMI ud. 1 x Coaxial digital ud. 1 x Optisk
Toslink digital ud. Link: Eisoe |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:43 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Samme besked er også postet i en 1 år gammel tråd, det er heller ikke videre relevant.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
eisoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Nu er det sådan min ven, at ikke alle mennesker vil skifte deres grafikkort ud for at få lyden i HDMI kablet ?
Derfor skriver jeg indlægget, da der er flere muligheder med en converter..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En PC fra den tid er med sansynlighed udskiftet til noget mere tidssvarende.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
og hvorfor ikke? - du har et radeon 2400 kort som ikke understøtter nogen form for accellereret dekodning af H.264 video og er dermed rimelig ubrugelig til afspilning af FHD video.Med andre ord får man en del flere ting med i godteposen end bare lige at der kan komme lyd ud af kortet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |