|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Duelund6 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 12-August-2009 kl. 21:22 |
Hej,
Jeg har haft mit fjernsyn ½ års tid, W4000 Sony og jeg er vildt glad for det. Nu jeg flyttet i ny lejlighed, og har overtaget antenneindgangen af den gamle lejer. Den første uge virkede mit signal som det skulle i følge den pakke jeg er tilmeldt i min antenneforening(Glenten Odense). Pludselig ryger dr1, dr2, tv2 og nogle få tyske væk.. Jeg søger derfor på ny, og finder to HD kanaler jeg aldrig har set før. Så laver jeg en Fuld Scanning, og finder 42(burde finde 18).. 10 af de 42 kanaler er sorte, 20 af de 42 kanaler er arabiske, og resten er tv3, 3+ osv.... På det analoge net finder jeg de 18 kanaler jeg har i min pakke. Nu er mit spørgsmål, om det kan være min indbygget DVB-c Tuner som spiller et pus? eller er det min antenneindgang. En teknikker er dyr, hvis det jo er mit TV som er i stykker.. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Glenten i Odense er vel interesseret i man abonnerer paa hvilken digital Box udbyderen nu Har. Samme Glente har vel også en finger på pulsen til hvormange som har samme Udbyders boks. (Her tænker jeg som modsætning til hvad der er indbyggede i Folks Nye Tv). Parallelt til at Glenten gerne "vil aftage" så mange programmer som muligt OG i samme åndedrag gerne ser så mange tilsluttede anskaffer sig nævnte Udbyders bokse. DVB-C tuneren ____ jeg ved nemlig ikke om man kan se tingene digitalt hvis ens grundpakke kun er analog. Men information og Glenten er nok somme tider lidt mangelfuld Redigeret af moho - 13-August-2009 kl. 13:24 |
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Ovenstående svar er totalt sort og i øvrigt direkte i strid med sandheden.
Glentevejens Antennelaug tilbyder teknisk rådgivning og vejledning på deres eget forum, hvor de teknikansvarlige har lavet guides til det digitale signal, på de forskellige producenters indbyggede DVB-C tunere. Der er ingen officiel boks, der er ingen abonnementsaftaler, alle analoge kanaler står frit til rådighed i digitalt format med en DVB-C modtager. Det ville være glædeligt hvis man ikke svarede på spørgsmålet, hvis man absolut ingen forstand har på emnet - det har udviklet sig til at blive mere reglen end undtagelsen herinde efterhånden. |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Der er ingen grundpakker, der er rent analoge. Udbyderne skal som minumum sende public-service-kanalerne digitalt og de skal være tilgængelige uanset hvilken pakke man har. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |