|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 14-August-2009 kl. 01:14 |
står måske overfor at købe nyt samsung 40" og har brug for et par gode råd i forhold til de nye modeller.
LED er med 7070 og 8050 et bud skulle på mange måder være et godt tv. Ved bare ikke om jeg er helt tryg ved teknologien endnu. LCD har jeg set B650 og B750 (faktisk 655 og 755) har fået rigtigt gode anmeldelser. klassisk LCD, men får top omtale. Nogen der har erfaringer, eller en holdning til hvilket er bedst og meget gerne en begrundelse? På forhånd tak PS. hvorfor hedder de B650/B750 i test i England og B655 og B755 dem jeg kan finde i DK, er det samme tv eller? |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Jeg havde selv det dilemma for 1 uge siden. Hvor jeg gerne ville have LED, men faldt fra fordi det, i mine øjne, er for dyrt i forhold til hvad man får. Det er flat og fint, men billedet er bare ikke så godt som B750.
Kiggede så på denne skærm, som i mine øjne står rigtig godt. Billedet er skarpere og kører mere flydende. Skærmen er ikke så flad, men hvad skal man bruge det til i sidste ende ![]() I sidste ende fandt jeg et Pioneer 5090 til en god pris og købte det. Mest fordi jeg havde haft det før og følte mig "mere tryg". Og ikke har den unaturlige skarphed. Når alt kommer til alt tror jeg og det er min helt egen mening, at du bliver gladest for B750, da den i mine øjne har det bedste billede og ikke lider af LED børnesygdomme. PS. så er B650/750 de europæiske modeller, hvor B655/755 er de nordiske modeller. Fordelen ved en nordisk model, er at Samsung yder en prestige service, hvor teknikker kommer til din bolig og ser på et evt defekt tv. Mvh Nicky |
|
![]() |
|
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Tak for dit input, det er også lidt min fornemmelse, at jeg hælder til B755.
Handler også om at være så meget fremtidsikret som muligt, og efter hvad jeg kan læse på engelske test er der ikke noget LED/LCD der har bedre sort end 7070 og 8050?
Til gengæld ser det ud til at HDtest i England giver highly recomended til B750 men kun Recomended til 7070? Er der andre der har erfaringer, viden eller en mening? |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Hej Jeg er selv inde i samme betragtninger, dog nok med 6000 serien i LED da jeg vil købe ekstern mediaafspiller i stedet. Jeg hælder også til B750/B755. En ting jeg har fundet ud af og lige vil bidrage med. En af LCD-skærmenenes downsides er betragtningsvinkler. De er god generelt kommet efter det. Men der skrives en del på avsforum.com om, at der i Samsungs skærme kan være en pæn forskel på hvor godt de holder farverne ved skæve vinkler, alt efter hvilket panel der sidder i. Og Samsung sælger så godt, at de anvender paneler fra andre producenter. Ser du fjernsynene i butikker, er der på siden et klistermærke hvor der er 3 koder, f.eks. serienr. Det nederste er paneltypen, og samsungs egne er dem med S, f.eks. "SQ01". Disse skulle antageligt være de bedste, selv om nogle af de andre også skulle være gode. Andre er f.eks. BN01, CN01. Læs mere på avsforum.com mv. Link. Link2. På de flade LED'er sidder klistermærket bag på. Og her skulle det gælde, at topmodellen i alm LCD - B750/B755 -, får de gode Samsung paneler, modsat lillebroeren B650 og f.eks. UEB6000 nogle gange får samsung paneler og andre gange ikke gør det. Der skrives dog også om, om det bare er "overdrevet hype" der er opstået. Så det er endnu en grund til at vælge B755 (hvis det er rigtigt). Jeg synes selv at B750 også er væsentligt flottere end B650 med dens "hage-bund". Fordelene ved 200hz (B750) fremfor 100hz (B650, B6000, B7000) skulle være mindre begrænset, men dog stadig være der. Har du allerede en Samsung 2009 LCD eller LED kunne det være sjovt om du lige tilføjede modelnummer incl størrelse i " da panelerne er forskellige efter størrelse, her i tråden. Og dine oplevelser med betragningsvinkler og "wash out" af sorte farver. Redigeret af JENC - 14-August-2009 kl. 12:51 |
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogen der ved, om de nye LED tv fra Samsung rent faktisk er en forbedring i forhold til de alm. LCD?
Er det kun sort der er bedre og så er der andre minusser der trækker ned, eller er hele panelet og skærmen af en bedre kvalitet og derfor bedre billede? |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tippet omkring panelerne, har også hørt om forskel og opmærksomhed på dette. Tror som udgangspunkt at top modellerne har de nyeste og bedste, men at der i mellemklassen og de helt billige kan være meget stor forskel. Hvad 200 MHZ angår har jeg hørt godt og skidt, det virker rent faktisk i nogen sammenhænge, men i andre skal det tages fra, men blot noget jeg har fanget mellem linjerne.. Redigeret af Benitez - 14-August-2009 kl. 21:50 |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
Rdomino ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Så er købt gjort! Samsung LE40B755 står flot i stuen og har kun dette at sige - Sikke et FANTASTISK tv! Har ikke den store tekniske forklaring på hvordan billedet er, men alt står utrolig klart og der ser smadder flot ud. Når der bliver skiftet over på Kanal 5 HD viser tv'et virkelig tænder! Personerne kommer næsten helt ud af skærmen og ind i min stue. Samsung Medi@2.0 virker ligeledes super fedt. Kan sidde og bladere og søge på youtube og se musikvideo'er og deslignende på min skrærm, ja tak! Kan kun give min varmeste anbefaling om at købe et sådan tv. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Rdomino. Kører du med fabriksindstillinger? M.v.h. |
|
![]() |
|
Rdomino ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne gøre andet. Jeg har selvfølgelig været inde og lege lidt med billedindstillingerne så jeg har tændt for 200Mhz og anvender en andet billedeprofil end standart. Har du forstand på at optimere billedet må du gerne dele det med mig :) Redigeret af Rdomino - 09-September-2009 kl. 14:16 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Du kan sikkert finde tråde hér med forslag, eller evt. hvis Flatpanels har testet TV'et (http://www.flatpanels.dk) Generelt kan man sige at du under billedindstillinger skal vælge følgende: Film/Biograf/Movie - eller hvad end den nu hedder. Skarphed - skal næsten helt i bund, kun 10 - 20% op. ALT hvad du kan sætte til "Fra", skal slåes fra. Som det er nu, kigger på en hamrende forkert billede. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |