|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lysan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() Sendt: 16-August-2009 kl. 13:06 |
Nedenstående gav ingen reaktion på FP, så jeg prøver lige her. Jeg prøvede først en Pana X10Y - billedet var fint nok, betjeningen god osv., men tvivlen nagede pga. bl.a. kedeligt/billigt design og USB-muligheden. Besluttede så at prøve en LG PQ6000, der nu har kørt et par dage. |
|
![]() |
|
Rebbe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2004 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Hej.. Har fået samme tv ind af døren i fredags, og har ikke haft så lang tid til at lege med den, men indtil videre er jeg supertilfreds Kører med indstillinger pt. på 50% (film mode) undtagen når 'breakin' dvden er sat på, så vælger jeg 'sport mode' med defalt kontrast på 90%. Har via dette program opdaget en enkelt død pixel, men det ses ikke under normale omstændigheder. Har set en enkel Blu-Ray 'Eragon', en DVD 'Watchmen', digital satellit fra Canal Digital og lidt DVB-T udsendelser. På min afstand 2,80 -3,50 m er kvaliteten over forventning...... kommer fra en 32" Philips LCD. 1. Min papir manual er yderst mangelfuld, men bruger en downloadet PDF-version fra LG-nordic, som jeg finder OK. Er formodentlig den sammen som er med på vedlagte CD. 2. Tror du må affinde dig med de grå bjælker. Kører selv alle 4:3 kanaler med dem og finder det ikke generende. Har desuden fundet 'discrete koder' for 4:3 + 16:9 + Zoom1 + div. input , så det virker perfekt med min ProntoNeo fjernbetjening. 4. Indtil videre har jeg kun oplevet 'mosaik' på gamekanalen. Du kan tjekke din signal kvalitet om den er svag/normal/optimal. Min siger normal. Vi bruger Videbæk antennen i vestjylland, og har altid haft dårligt TV2 analog signal. Har dog et punkt der irreterer mig. Jeg kan tilsyneladende kun få den til at sortere de analoge programmer den finder, hvorimod de kanaler den finder fra DVB-T, får jeg kun mulighed for at hoppe over, så de ikke vises i favotitlisten. Kan det passe?
Redigeret af Rebbe - 16-August-2009 kl. 15:22 |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
Hvis du lige geninstallerer dine digitale kanaler, så inden du trykker ok til det, skal du fjerne "flueben", som siger automatisk indstilling. (det er et meget lille flueben) |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
har læst et eller andet sted at de grå bjælker kan gøres sorte - de er grå for
at beskytte plasmaet. |
|
![]() |
|
lysan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Hvis du indstiller Land = Sverige får du foruden den blå 'hop over' knap en gul 'flyt' knap. Herefter er egen sortering en leg. Spørg mig ikke hvorfor at danskere ikke skal kunne sortere sine kanaler ...
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg hører stadig gerne fra andre med erfaringer vedr. mine punkter 2, 3 og 4. Rebbe nævner Favoritlisten. Vover man at tilføje kanaler til denne, er det endnu ikke lykkes mig at gennemskue hvordan jeg dels efterfølgende sletter i den eller blot sorterer? Indrømmet: Jeg savner nu X10Y's hurtige og logisk velfungerende menusystem og en manual af helt anden kvalitet. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
måske endnu et levn fra Kabeltv tuner delen, hvor de på LCD modellerne skal vælge Sverige for at kunne sætte kabeltv op :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg holder lige liv i tråden lidt endnu, og ser om flere har en kommentar. I mellemtiden har jeg forsøgt at afspille en .AVI fil taget med digitalkamera via USB-porten. 'Filen kan ikke vises', siger den. Prøver at konvertere til divx med downloaded avi2divx - samme resultat. |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
1. Jeg er meget enig i at manualen ikke er den bedste. Personlig synes jeg at den er ret dårlig. 2. Jeg prøver lige at kigge når jeg kommer hjem. Men jeg mener bestemt at den godt kan vælge at vise original formatet. De grå stolper tror jeg ikke du kan gøre noget ved. De er der for at beskytte panelet. 3. Kan ikke svare på dette 4. Ja har dårlige erfaring med tunerens følsomhed. Inden jeg flyttede havde jeg fjernsynets antennestik tilsluttet en boks hvor antenne signalet (analogt) blev delt mellem flere tv. Her led fjernsynet gevaldig meget under interferens. Min gamle panasonic der var tilsuttet den samme bås havde ikke disse problemer. Nu fungere fjernsynet som det skal, efter at det ikke skal dele med flere tv. |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
![]() |
Havde håbet på flere erfaringsinput, men helt ok og tak. Jeg kan bare mærke at jeg ikke bliver tilfreds med det TV. Sådan set ærgerligt, det er et ganske flot 'møbel', og billedet svarer til forventningen. Men dårlig tuner og andre forhold, som nævnt tidligere i tråden, gør udslaget for mig. Griber lidt dybere i foret og hopper på en G10. Vælger at leve med det triste 'plastik-design' til gengæld for god teknik. Stor forumaktivitet og manges erfaringer betyder også noget for mig. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
1. Manual? Hvad er det? så ikke engang den fulgte med. 2. Du skriver du har SAT tilsluttet AV1, og derfor ligger dit 4:3 problem nok på SAT siden og ikke i TV, da SAT boksen sender signalet via Scart til tv omkring hvilket format skal vælges, så du bør checke din sat om du har valgt "fuldskærm", 4:3, 16:9 osv... Dette er en udbredt erfaring som skrives om flere gange i forum, især set på yousee boksene, har jeg set. 4. jeg kan lige tilføje vedr, tvtuner, at du i service menu, kan ændre på antenne indstillinger.. Ved ikke helt om effekten kun er om den skal forstærke antenne signalet. du har dog den option i service menu...
Jeg vil lige tilføje at du kan sikkert trække en del mere på erfaringerne fra udenlanske forums, da man jo ikke altid skal tro at høj forum aktivitet om et emne er ens med det perfekte avforums er en god kilde for LG ejere, følger man deres erfaringer så ja, panasonic ses da som et bedre panel , igen så er det så heller ikke meget bedre. |
|
![]() |
|
![]() |
An 2: Jeg har nu sat sat-boksen til at outputte 16:9 og valgt sorte bjælker som 4:3 tilpasning. Det løste faktisk problemet for denne indgang! På antenne-indgangen er valgt Original-format, og det fungerer bortset fra at bjælkerne i siden er grå. An 3: Det er en DVD-afspiller på AV2 som 'stjæler' opstartsbilledet, selvom afspilleren kun er på standby. Den skal helt slukkes, for at sidst brugte indgang vælges. Der må, selv i standby, ligge en spænding på et scart-ben, som TV'et reagerer på. An 4: Hvis du med servicemenu mener Konfig -> Diagnostisering, så kan jeg ikke se der er noget at stille på, kun aflæse en række info, herunder %-værdier for signalstyrke og -kvalitet. Hvis ikke, ved jeg ikke hvor servicemenuen er. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |