recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærrede udfordringer...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLærrede udfordringer...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Lærrede udfordringer...
    Sendt: 20-August-2009 kl. 10:02

Hej

Jeg har i øjeblikket en Sanyo Z3 og et Kingpin 90" hvidt  (gain 1.0)motorlærrede som giver lidt udfordringer. Jeg synes at lærredet er meget grov i overfladen, det kan især ses hvis det er meget lyst billede og der panoreres. Man kan ligesom fornemme at "syningerne" i lærredet.

Jeg havde et Lissau 80" gråt (gain 0.8) fastramme lærrede før og der husker jeg ikke at have haft de samme problemer.

Kan det passe at der er så stor forskel på selve dugen eller er det pga. at det nye er med gain 1.0 ?

Der kan ikke mørklægges 100% i lokalet så ville det være bedst med et gråt igen ?

Jeg overvejer nemlig meget at skifte det ud med en Sanyo Z-3000 el. lign. og et Lissau taptension, men de fås vist kun med hvide duge el ?

Sikke mange spørgsmål  - håber der er nogle der kan svare på nogle af dem.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Zeeman Zeeman skrev:

Kan det passe at der er så stor forskel på selve dugen eller er det pga. at det nye er med gain 1.0 ?

Der er så stor forskel i dugen, sådan ser Kingpin dugen bare ud. Det har ikke noget med dens gain at gøre. En Lissau med gain 1.0 vil have samme struktur som din gamle grå (medmindre det er en MEGET gammel Lissau du havde, så vil du få en renere overflade på Lissau's nye).

Oprindeligt skrevet af Zeeman Zeeman skrev:

Der kan ikke mørklægges 100% i lokalet så ville det være bedst med et gråt igen ?

Jeg overvejer nemlig meget at skifte det ud med en Sanyo Z-3000 el. lign. og et Lissau taptension, men de fås vist kun med hvide duge el ?

Du kan godt få Lissau Tab-Tension med grå dug. Du skal bare ikke vælge en for stor dug, ellers får du for lidt lys i billedet. Der vil under alle omstændigheder være et trade-off mellem det hvide og det sorte i billedet, fordi projektoren næppe har lys nok (i nogenlunde kalibreret tilstand) til at lyse en grå dug på et par meter op, så du må tage et valg.

EDIT: Lagde ikke lige mærke til størrelsen, hvis du fortsætter med 80" kan du fint vælge en grå dug til en Z-3000.

Redigeret af AV Precision - 21-August-2009 kl. 10:44
Til top
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:45

Hvis det rum man har ikke kan mørklægges 100% før solnedgang, hvor rummet så til gengæld så bliver helt mørkt, vil det så være et gråt lærrede man skal have  ?

Med den opsætning jeg har nu døjer jeg lidt med at se mørke scener, hvis der er lidt lyst i rummet.

Hvilken projektor vil evt. være bedst til et ikke 100% mørklagt rum i 15-20.000 kr klassen ?

Jeg har selv kigget meget på Sanyo z-3000

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu