recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR-DG820, et fornuftigt valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony STR-DG820, et fornuftigt valg?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony STR-DG820, et fornuftigt valg?
    Sendt: 20-August-2009 kl. 16:21
Jeg overvejer, at udskifte min nuværnede Yamaha RX-V650 ud med Sony STR-DG820. Den primære grund er HDMI portene. Jeg ser dog også muligheden for, at slippe af med en fjernbetjening, da jeg allerede har et Sony KDL-40W4500 tv.

Spørgsmålet er, om det er et fornuftigt valg, eller om DG820 er for ringe. I får lige lidt info om mit nuværende setup osv:
TV: Sony KDL-40W4500 som får signal fra Yousee grundpakken
Receiver: Yamaha RX-V650
HTPC: Mac Mini (Software: Plex)
Konsol: XBOX 360
Højtalere: Eltax MovieMaxx + en Eltax subwoofer (mener den er 12")

Mac Mini er sluttet til TV'et med HDMI, lyden sendes via optisk toslink til forstærkeren.
Xboxen er tilsluttet TV'et med RGB. Lyden er stereo, og fodres i forstærkeren via phono kabler.

Det resulterer i en massen zappen frem og tilbage med et par fjernbetjeninger, når der skal skiftes signal.

Hvis jeg køber DG820, så forventer jeg at smide alle signaler (dog ikke kabel-tv) i den og så sende det hele igennem et HDMI kabel til TV'et.

I fremtiden regner jeg med at købe følgende:
PS3 Slim - den kommer sikkert til inden jul
Argon 7000 - Købet af disse ligger et par år ude i fremtiden (er på SU pt.). Jeg har heller ikke lagt mig fast på disse, men det bliver sæt i stil med dem.

Min nuværende forstærker understøtter ikke de lydformater, som Bluray giver mulighed for, det er endnu en grund til at skifte forstærkeren. Jeg er dog noget i tvivl om valget. Er forstærkeren for svag, eller er den fin nok til mit brug?

Mit setup bruges primært til film og serier. Det sker dog også, at jeg hører musik på det. Jeg er på ingen måde audiofil og har intet ønske om at få det vildeste setup, men noget fornuftigt, som ikke skæmmer stuen for meget (glem lige mine højtalere i den sammenhæng )
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 16:47

I specs til STR-DG820 står der: Omskiftning mellem 4 og 8 Ohm: Nej.

Jeg har skrevet til Tekninsk support desangående, og her er svaret:

Tak for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Sony anbefaler at man bruger højtaler med 8 ohm men det går at koble sammen dine højtaler med en STR-DG820.
Vi har ikke hørt fra kunder om problem med 6 ohms højtaler på en STR-DG820.

Hvordan du tolker det, må være op til dig.

Der er ingen problemer med dine nuværende højttalere, men det Argon sæt du påtænker at købe er 6 Ohm.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:32
Jeg tro nu den er ganske fin, der findes en del gode entrylevel surroundrecievere, men du får selvfølgelig fordelen ved én fjerbetjening.

Hvorfor vil du sikfte til Aragon ? Tror du det vil give markant bedre lyd ? jeg tror det ikke.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:42
Nu har jeg selv lige købt receiveren og er godt tilfreds. Det er ikke nogen høj kvalitet og det hele er næsten billig plastik, men den spiller fint til prisen og til det den understøtter.

Den er let at sætte op og betjene, men der er dog et par småting jeg ikke synes så meget om ved den.

1. Højtalerterminalerne på bagsiden i meget dårlig plast. Det virker bare ikke særlig stabilt, men det holder.
2. Fjernbetjeningen er STOR, men det er jo ikke noget du skal bekymre sig om når du nu bruger den til tv'et :)
3. Man kan kun tænde receiveren på fjernbetjeningen eller ved at trykke på powerknappen. Det er noget der irriterer mig, for jeg er vant til at kunne tænde min gamle receiver bare ved at trykke på en knap på fronten. Hvis Sony'en fx står i standby, SKAL man have fat i fjernbetjeningen eller slukke og tænde på powerknappen. Heller ikke det store problem, dog noget jeg gerne havde set anderledes.

Som sagt er den fin til prisen, men forvent ikke nogen kvalitet i opbygningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu