recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Blu-Ray afspiller skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Blu-Ray afspiller skal man vælge?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tingleff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Blu-Ray afspiller skal man vælge?
    Sendt: 21-August-2009 kl. 08:46
Hej Recordere.

Dette spørgsmål, har garanteret været oppe op til flere gange, men jeg står og skal ud og investere snart, i en Blu-Ray afspiller.

I forvejen har jeg Harman Kardon, som surround Reciever, og DVD + jeg har samsung Plasma skærm (ikke full HD) + HD recorder.

Så mit udmiddelbare bud var at kigge/købe en samsung, men i den forbindelse, vil jeg gerne have jeres uforbeholdne mening om deres produkter?

Mine krav er, at jeg kan droppe enten DVD afspilleren, eller HD recorderen, til fordel for en Blu-Ray - I sidste ende bliver det vel nok DVD afspilleren der må lade livet.

Men, den skal have USB indgang, så man kan sætte en dongle i med f.eks. billeder, music m.m. - udover det, skal den kunne afspille alm. lyd-cd'er (men kan de ikke alle det) - og sidst men ikke mindst skal den være let at betjene, og det er her jeg nogen gange synes samsung er lidt tunge at danse med, så kom gerne med alternative forslag.

Sidst, er der nogen der ved hvornår en der kommer Blu Ray afspillere på markedet, der kan optage/brænde?

Håber på nogle vil komme med nogle gode forslag, osse gerne egne erfaringer.

Udover det, må den heller ikke koste en herregård, må indrømme at jeg umiddelbart gik efter de helt billige fra samsung - men hvis det kan betale sig at ofre nogle 100 kr mere, pga en smart detalje, eller noget er jeg ikke helt uvildig

Redigeret af Tingleff - 21-August-2009 kl. 09:41
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 10:53
36 har kigget - men ingen kommentarer - Gisp, troede folk havde en mening? 
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 10:59

Sikkert fordi Tordenskjolds soldater svarer på lignende spørgsmål mange gange hver uge.

Prøv at søge lidt i forummet. Der er rigtig mange tråde med stort set identiske temaer.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 11:28
slask tak for den - hvis du så mine første linier, skrev jeg også at jeg var bekendt med at det var et tilbagevendende spørgsmål - men hvis ikke folk (tordenskjolds soldater) vil svare, så er der jo ik noget at gøre ved det
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 11:51

Først er det store spørgsmål om HK'eren har HDMI?

Hvis ja får du en rigtig god maskine i Panasonic's BD60, som opfylder ønsket om billeder og musik via USB.

Hvis nej, kan du kun få glæde af HD lydformaterne via analog tilslutning. Og så er det Pana BD80.

Mht. til CD afspilning så er der ikke ret mange der kan det tilfredsstillende i mellempris segmentet, det skulle da lige være Oppo BD83, som også er et godt bud, og er en meget populær maskine, da den også afspiller sacd og DVD audio.

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1237695/module/general/co mpare/productsCategory.html

Redigeret af Kampus - 21-August-2009 kl. 11:56
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af Tingleff Tingleff skrev:

Så mit udmiddelbare bud var at kigge/købe en samsung, men i den forbindelse, vil jeg gerne have jeres uforbeholdne mening om deres produkter?

De har været pænt sløve til at opdatere deres firmware. Det betyder at nogle skiver bare ikke virker med nogle af deres modeller. En af mine venner har en Samsung 1400 og han har så vidt jeg husker 3 Blu-ray's som ikke fungerer på den. Til sidst blev han så irriteret, at han købte en PS3.

Det har jeg aldrig oplevet med f.eks Panasonic afspillerne (som er lidt dyrere end de fleste Samsung modeller).

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis ja får du en rigtig god maskine i Panasonic's BD60, som opfylder ønsket om billeder og musik via USB.

Hvis nej, kan du kun få glæde af HD lydformaterne via analog tilslutning. Og så er det Pana BD80.

Mht. til CD afspilning så er der ikke ret mange der kan det tilfredsstillende i mellempris segmentet, det skulle da lige være Oppo BD83, som også er et godt bud, og er en meget populær maskine, da den også afspiller sacd og DVD audio.

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1237695/module/general/co mpare/productsCategory.html

HK'eren har ikke HDMI, desværre, den er jo ved at værre en ældre herre, som ligeledes også kun mestre 5.1, AC3 og DTS - Men det vil sige at jeg skal op i en Pana BD80?

Tak for svaret iøvrigt
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

De har været pænt sløve til at opdatere deres firmware. Det betyder at nogle skiver bare ikke virker med nogle af deres modeller. En af mine venner har en Samsung 1400 og han har så vidt jeg husker 3 Blu-ray's som ikke fungerer på den. Til sidst blev han så irriteret, at han købte en PS3.

Det har jeg aldrig oplevet med f.eks Panasonic afspillerne (som er lidt dyrere end de fleste Samsung modeller).

Jeg var osse lidt bekymret for at blive skuffet ved at købe et af deres produkter igen, og tror også jeg holder mig fra det (selvom jeg godt nok kender en der er ved samsung, og derved kan få det til en god pris) - hvad nytter det hvis produktet ikke fungere optimalt.

Takker for svaret
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:09
Du kan også bruge den der hedder BD55, den har også analog udgang så du kan få de gode lyde med.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:11

HK'eren har ikke HDMI, desværre, den er jo ved at værre en ældre herre, som ligeledes også kun mestre 5.1, AC3 og DTS - Men det vil sige at jeg skal op i en Pana BD80?

Tak for svaret iøvrigt

Ja eller Oppo'en, da de har analog 7.1 ud og intern dekodning af HD lyd formaterne.

Alternativet er at anskaffe en HDMI surround forstærker og bare købe en Pana BD35, men det blir' noget dyrere.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:23

Tak for svaret iøvrigt

Ja eller Oppo'en, da de har analog 7.1 ud og intern dekodning af HD lyd formaterne.

Alternativet er at anskaffe en HDMI surround forstærker og bare købe en Pana BD35, men det blir' noget dyrere.

Ja, jeg gad også godt have en reciever med HDMI ind m.m. - meen det må lige vente - det koster nok en del blomster til hustruen :-)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:27
Det er såmænd ikke så galt. Entry level Onkyo 607 kan vist fåes til omkring 3000 kr i Tyskland. Den er så ikke så pæn som HK, men den er faneme effektiv.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu