Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bimbobo
Super bruger
Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
|
Emne: Firmware update ...hvordan og hvornår.. Sendt: 21-August-2009 kl. 16:36 |
Hej,
hvornår skal man opdatere et TV med et nyt firmware? Jeg har pt en Pana 37X10Y og jeg læser her og der, at nye firmwares for andre modeller er tilgængelige.
Er det "anbefalet" at opdatere firmware hvis tilgængelig? Hvordan? ved at brænde på en dvd/cd og køre den derfra?
Mvh
|
IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 16:39 |
Jeg ved ikke hvordan det er på pana, men på mit samsung brugte jeg en usb- stick. Og det virkede perfekt.
Det kan godt betale sig at opdatere, der er jo fejl på de fleste produkter som kan fjernes med det.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 10:23 |
Tak..
nu kan jeg ikke se noget opdateringer, så det er ikke aktuelt.
Jeg har ikke USB, men kun SD slot..
Anyway når/hvis nødvendigt kan jeg kontakte Panasonic
Mvh
|
IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 10:25 |
bimbobo skrev:
Tak..
nu kan jeg ikke se noget opdateringer, så det er ikke aktuelt.
Jeg har ikke USB, men kun SD slot..
Anyway når/hvis nødvendigt kan jeg kontakte Panasonic
Mvh
|
Der står vel noget i manualen og/eller på producentens hjemmeside.
|
/ Jørgen
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 10:33 |
Opdateringer sker OTA som de gør til KabelTV boxe.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 11:43 |
Hej Niels, mener du OTA=over-the-air?
Det vil sige, hvis tilgængelig vil TV selv opdateres?
Mvh
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 12:11 |
Radiomanden skrev:
Opdateringer sker OTA som de gør til KabelTV boxe.
|
Da der lå en opdatering til mit tv, så prøvede jeg flere gange inde i en af menuerne at opdatere OTA, men det ville den ikke. Den sagde bare ingen opdatering tilgænglig. Men så måtte jeg hente den på usb.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 12:56 |
.. jeg har software 1.206, og med den indbyggede funktion i Pana'en siger, at det ikke er nye opdateringer..
På Pana'en hjemmeside, kan jeg ikke se hvilken opdatering TV skulle have og hvilke er tilgængelige.
Mvh
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 13:18 |
Et ordsprog siger:
If it ain't broken don't fix it!
På Panasonic G10 modellerne har der været et meget alvorligt problem som er blevet rettet med en firmware. Der har været skrevet en del om problemet på mange forums de sidste måneder.
På X10 er der ikke nogen graverende fejl, så medmindre man oplever en fejl og kan læse at den er blevet rettet. Så ville jeg ikke begynde at opdatere firmware på tv'et.
Der er på mit Pioneer kommet 3 firmwares fra det blev købt, men de har alle rettet undertekst problemer i andre lande end i Danmark. Så jeg har ingen grund til at opdatere andet end for opdateringens skyld og det er efter min mening ikke en gyldig grund.
Så jeg mener ikke man skal opdatere medmindre man oplever en fejl og får rettet den fejl ved opdateringen.
|
 |
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 17:11 |
tak for rådet.. 
Det er principielt rigtigt, havd du siger, men som IT-mand har jeg lært at firmwares er "næsten altid" rart at opdatere, enten fordi de retter fejl eller fordi de "åbner" options/features..
TV fejler intet, så før jeg gør det, hvis jeg også læse mig frem til change log for at se, hvorfor den er udgivet.
Mvh
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 22:03 |
Cyberguyen skrev:
På Panasonic G10 modellerne har der været et meget alvorligt problem
|
Dét var da en overdrivelse der vil noget!
M.v.h.
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 11:34 |
Henrik B. skrev:
Cyberguyen skrev:
På Panasonic G10 modellerne har der været et meget alvorligt problem
|
Dét var da en overdrivelse der vil noget!
M.v.h.
|
Ja, det lyder sgu pludseligt så voldsomt Jeg ved da ikke om jeg tør tænde TVet længere.
Jeg ville opdatere lige så snart der kommer officielle opdateringer tilgængelig. Nu er PAnasonic ikke dem der er mest informative hvad angår deres firmware opdateringer. F.eks. har der ved alle de opdateringer der har været til deres Bluray afspillere mens jeg har haft en af dem, stået at den forbedrer "Playability"??? What the FUCK??? Ud fra det har man jo INGEN chance for at vurdere om det er en opdatering man har brug for eller ej.
Jeg er også selv IT-mand og har lavet utallige firmware opdateringer af forskellige produkter. Der er ikke noget mere simpelt end at opdatere disse TV.
Der er selvfølgelig altid en risiko. Der er mange ting der kan gå galt. F.eks. står jeg lige nu med en ubrugelig ASK projektor fordi USB delen i den var ustabil og derfor fejlede opdateringen mens den var ved at slette den eksisterende firmware.
Men hvis man venter til firmware bliver officielt lagt ud fra Panasonic og man følger vejledningen er det deres ansvar hvis ikke de kan bevise at man har gjort noget galt.
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |