Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Emne: 42X10E til 4444,- Sendt: 30-August-2009 kl. 23:19 |
Så lige Elgeekens avis for denne uge!
4444kr for en 42X10E må siges at være billigt, bemærk dog at det er versionen uden Mpeg4/DVB-C
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 06:45 |
Ja det er godt nok billigt , priserne falder godt nok meget , på mange ting her under finanskrisen...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 08:17 |
De skal vel også have rydet lageret for TV unden Mpeg4/DVB-C. YouSee's udspil kunne godt tænkes at hæve efterspørgslen en del.
|
|
 |
Marqzen
Super bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 438
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 08:22 |
Nu skal vi bare have 42v10 ned på 10k :)
|
 |
thsv
Junior bruger
Oprettet: 21-August-2009
Point: 33
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 11:21 |
De havde osse P42c10y til 4.999,- i butikken.
P42x10y koster nu 5.189 både på Elgigantens internetshop og hos Komplett.
Jeg så ikke nogen butikspris på denne. Men stod til 6.999,- i sidste uge.
|
 |
.FTH'
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 13:10 |
hopgreve skrev:
Ja det er godt nok billigt , priserne falder godt nok meget , på mange ting her under finanskrisen...
MVH
|
Det er da en dejlig ting for os forbrugere. 
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 13:17 |
.FTH' skrev:
hopgreve skrev:
MVH
|
|
Umiddelbart kan det jo se ud som bare positivt for forbrugerne - det er desværre kun en meget kortsigtet glæde.
Over lidt længere tid kan det medfører lukninger af butikker, øget arbejdsløshed, og i sidste ende, begrænset udbud, og måske endda monopolagtige tilstande. Altså noget af en ond spiral
Så nej, det er faktisk slet ikke så godt
Redigeret af Hother - 01-September-2009 kl. 13:24
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
.FTH'
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 08:02 |
Hother skrev:
.FTH' skrev:
hopgreve skrev:
MVH
|
|
Umiddelbart kan det jo se ud som bare positivt for forbrugerne - det er desværre kun en meget kortsigtet glæde.
Over lidt længere tid kan det medfører lukninger af butikker, øget arbejdsløshed, og i sidste ende, begrænset udbud, og måske endda monopolagtige tilstande. Altså noget af en ond spiral
Så nej, det er faktisk slet ikke så godt
|
Sådan havde jeg godt nok ikke lige analyseret det.  Men man kan vel håbe på, at det ikke ender sådan som du beskriver.  
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 08:58 |
Det er allerede endt sådan. At Pioneer ikke kunne få tv-divisionen til at løbe rundt er en direkte følge af at priserne er faldet dramatisk. SED, en ny og spændende skærmteknologi, blev skrinlagt før det overhovedet kom i gang, fordi det blev vurderet at konkurrenterne var blevet for billige til at en high-end teknologi ville være rentabel. OLED udviklingen går meget langsomt - godt nok også på grund af finanskrise, men det bliver ikke hjulpet på vej af de generelt stærkt faldende priser. Og at de seriøse butikker med ordentlig rådgivning lukker på stribe kan der næppe være tvivl om - jeg er lige blevet tudet ørerne fulde af at det er meget bedre at hente hjælp i internet-fora, fordi antallet af butikker der leverer seriøs rådgivning kan tælles på én hånd. Personligt har jeg opgivet at sælge fladskærms-tv, fordi det er umuligt at være bare nogenlunde konkurrencedygtig på prisen, og samtidig levere dét niveau af rådgivning, demonstration og installation som jeg gerne vil. Jeg er formentligt dén i landet der ved mest om hvordan man opnår det bedste billede på et fladskærms-tv, men kan alligevel ikke leve af at gøre det. Det siger vel alt om at pris-dumping på lang sigt er et problem for kvaliteten af de løsninger forbrugerne bliver tilbudt.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 09:15 |
AV Precision skrev:
Det er allerede endt sådan. At Pioneer ikke kunne få tv-divisionen til at løbe rundt er en direkte følge af at priserne er faldet dramatisk. SED, en ny og spændende skærmteknologi, blev skrinlagt før det overhovedet kom i gang, fordi det blev vurderet at konkurrenterne var blevet for billige til at en high-end teknologi ville være rentabel. OLED udviklingen går meget langsomt - godt nok også på grund af finanskrise, men det bliver ikke hjulpet på vej af de generelt stærkt faldende priser. Og at de seriøse butikker med ordentlig rådgivning lukker på stribe kan der næppe være tvivl om - jeg er lige blevet tudet ørerne fulde af at det er meget bedre at hente hjælp i internet-fora, fordi antallet af butikker der leverer seriøs rådgivning kan tælles på én hånd. Personligt har jeg opgivet at sælge fladskærms-tv, fordi det er umuligt at være bare nogenlunde konkurrencedygtig på prisen, og samtidig levere dét niveau af rådgivning, demonstration og installation som jeg gerne vil. Jeg er formentligt dén i landet der ved mest om hvordan man opnår det bedste billede på et fladskærms-tv, men kan alligevel ikke leve af at gøre det. Det siger vel alt om at pris-dumping på lang sigt er et problem for kvaliteten af de løsninger forbrugerne bliver tilbudt.
|
Jeg er helt enig, men samtidig må man jo erkende at der er High-end brugere og så er der mailstream brugere, og jeg tror faktisk der er mange "almindenlige" forbrugere der kan/vil være fuldt ud tilfreds med de nu nedsatte tv.
Eks. har jeg på min mors vegne købt et Sony tv som imponerer alle (de fleste) almindelige forbrugere, og med det nye formater, en super nem menu og med lidt justering af billedet giver et fornuftigt billede, til en pris af 5000 kr.
For mit eget vedkommende har jeg endnu ikke set et tv der giver mig væsentligt bedre billede,så det bliver hvor det er 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 17:13 |
-
Redigeret af AV Precision - 03-September-2009 kl. 08:52
|
 |
frisendahl
Bruger
Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 08:43 |
Til AV Precision
Utroligt nedladende og selvpromoverende indlæg.
Jeg synes du skulle acceptere din situation og henvende dig i din brancheforening.
Starteren af disse indlæg videregiver en info om muligheden for almindelige mennesker for at købe en mærkevare til en god pris.
Det er svært ikke at glæde sig over det.
Hvad der ikke kan leve må dø. Det er et almindeligt markedsvilkår.
|
john hansen
|
 |