|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas44 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 01-September-2009 kl. 14:58 |
Jeg har et Samsung fjernsyn med DNLA, og har installeret Samsung Share Manager 2.1. Denne DNLA server anvender Windows XP servicen "SAMSUNG WiselinkPro Service" (filen C:\Programmer\Samsung\SAMSUNG PC Share Manager\WiselinkPro.exe). Hver gang denne startes får jeg fejlen: Tjenesten SAMSUNG WiselinkPro Service på Lokal computer kunne ikke startes. Fejl 1069: Processen sluttede uventet. Fejlmeddelelsen inde fra selve DNLA server programmet skriver blot at "Kan ikke starte server" Jeg har forsøgt med version 2.0 (som medfulgte til fjernsynet), og en version 1.5, som begge giver samme fejl (genstart efter hver install/uninstall). Har prøvet på to forskellige computere med samme resultat. Samsung support pigen var meget venlig og havde en rigtig rar stemme Andre med samme/lignende problem eller eventuelt kendskab til en gratis DNLA server der kan kørte med Samsungs DNLA fjernsyn (plasma B855)? |
|
![]() |
|
svarrenabe ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Jeg har længe ledt efter en god DLNA server, og INTET har fungeret tilfredsstillende, så brugte jeg lige et par timer den anden aften på nettet, og fandt denne: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217 Den nyeste Beta af PS3 GRATIS media server. ikke nok med at den kan håndtere at få filerne over på dit TV, men den kan også Transcode filer fjernsynet ikke ville kunne vise, hvis blot PCen kan afspille filen, og har en processor der er kraftig nok til at omkode den til dit tv... Det fungerer fantastisk godt, det er en beta, med lidt børnesygdomme, men den er rigtig godt med. Der er problemer med at spole i filmene, og den har problemer med at begrænse båndbrede forbruget... dette betyder at man ikke trådløst kan se Full HD film, det kræver en ledning. Almindelige DVDer, og film med en opløsning der svarer til det ryger også over det trådløse netværk... Programmet tager alt hvad man kan ønske sig: avi, divx, mkv, iso, dvd, har ikke fundet en fil den ikke vil tage... /Jonas Redigeret af svarrenabe - 01-September-2009 kl. 21:49 |
|
![]() |
|
Thomas44 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Hej Jonas. Tak for svaret - men efter at have kikket kort på programmet, ligner det en DNLA streamer udelukkende til PS3 (som jeg desværre ikke ejer). Ved du om den kan sættes op til generelt 'bare' at fungere som DNLA server så jeg kan anvende den direkte til fjernsynet? |
|
![]() |
|
svarrenabe ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Jeg har ingen PS3 maskine, jeg kører direkte mod mit TV, det er godtnok en sony 46W5500, men jeg ved at det fungerer med Samsungs 7070 TV, så det var da værd at prøve mde dit tv også. /Jonas |
|
![]() |
|
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej Thomas, jeg havde også et problem med share manager, som gav samme fejlmeddelelse. Jeg ved dog ikke om problemet er det samme. Jeg kunne godt åbne programmet, men fik så fejlen når jeg ville "refreshe" de foldere jeg havde delt. Det viste sig at være et afsnit af en tv serie, som den af en eller anden grund ikke kunne lide, efter jeg fjernede det afsnit kørte programmet igen. Med venlig hilsen Jan |
|
![]() |
|
![]() |
Beklager den noget tekniske og noget svære tekst jeg har startet med. Jeg forsøgte ved installation blot at grave så dybt jeg kunne. Her en forhåbentlig en mere forståelig - og mindre teknisk - beskrivelse. Jeg når desværre aldrig så langt ind i Samsung Share Manager at jeg kan begynde at dele filer. Det starter op men pauser - musen bliver til timeglas i ca. 4-5 sekunder - hvorefter den skriver "Kan ikke starte server". Hver gang jeg herefter forsøger at dele noget skriver programmet: "Kan ikke aktivere deling for ang mappe" (inkl. stavefejl) hvis jeg vil dele en mappe, og "Kan kun dele mappeelementer" når jeg vil dele en fil. Redigeret af Thomas44 - 03-September-2009 kl. 08:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg endelig afprøvet programmet (PS3 media server). Indtil videre ingen problemer. Har 'kun' prøvet med billeder indtil videre, men det er også dét det skal bruges til til at starte med. MANGE tak for linket! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |