|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
henke350 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() Sendt: 03-September-2009 kl. 11:12 |
Jeg har selv lige købt en G10 (har opdateret til ny firmware) og har konstateret at jeg ikke kan se forskel på om Intelligent Frame Creation er slået til eller ej. Jeg har prøvet med TV, DVD og Blu-ray. En søgning på nettet viser at jeg er ikke den eneste der har bemærket dette.
Der er bla. en der har brokket sig til Panasonic og har fået dette svar: Got a response from Panasonic: "Depending on the quality of the original Image, the IFC setting may not make a noticeable difference. This is due to the new 600hz Subfield drive technology built into the new range. Further details on your issue with the quality of the image you are experience may allow other options to be made." So I've sent them further "details", specifically that their newer V10 screens (which also have 600Hz subfield drive) go temporarily black when the IFC setting is turned on, before coming back on with visibly smoother-scrolling motion, and that all the other Vieras claiming to have this feature do the same thing, except for the S10A and G10A lines. The last bit of the email is strangely worded too. :/ Der står også noget andet interessant på siden: With the G / S series there is no noticeable difference at all, no switching to a black screen, which is why many of us out there suspect it's broken, or perhaps a little bit more sinister motive of pushing their V series. Saying that – Just unpacked the first V series in the store and it DOES give that nice smooth IFC motion, just like the old PZ800 / PZ850. Also guess what it does when you turn IFC on / off? That's right, goes to a black screen and reboots the panel to enable / disable – something the G / S doesn't do. Please Panasonic, fix the IFC on the S / G series!!! Jeg har skrevet til Panasonic.dk - så må vi se hvad de siger... |
|
mvh Henrik
Onkyo TX-SR578 LG BD390 Sony RDR HXD970 System Audio SA 505 / SA 510 |
|
![]() |
|
henke350 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Så kom der svar:
Hej Henrik Dette får du
tale med din forhandler om, men jeg sender det videre til vores tekniker. Panasonic Support Redigeret af henke350 - 03-September-2009 kl. 13:39 |
|
mvh Henrik
Onkyo TX-SR578 LG BD390 Sony RDR HXD970 System Audio SA 505 / SA 510 |
|
![]() |
|
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
Hmm, en lille smule useriøst. Især da rigtig mange har købt deres TV ved Internet shops eller andre steder hvor der er begrænset service. Jeg har kun haft et G10 hvor der burde være IFC, og da jeg købte det så jeg en demo der viste hvor stor forskellen skulle være. Det var vildt at se. Men som i andre kan jeg ikke se nogen forskel på TVet om IFC er slået til eller fra. |
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
![]() |
|
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
Kan man måle IFC? Bantam kunne jo måle 60/96Hz problemet og konstatere at der var en fejl. Hvis det er muligt at måle IFC, så kan det være Panasonic vil kigge lidt mere seriøst på det. Men igen, det er jo nok der de gerne vil have en af de store forskelle mellem V10 og de lavere serier. |
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Det behøver ikke måles, det kan ses i enhver film med en smule panorering. Forskellen på om det er on eller off burde være tydelig nok til at selv en lille Panasonic mand kan se forskel.
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Så vidt jeg husker, kan man kan ikke måle forskellen på f.eks. et V10, hvor IFC fungerer korrekt (jeg skal nok lige kontrollere det, næste gang jeg kommer forbi et V10). På 2008-plasmaserien kunne man på f.eks. PZ85 måle en forskel, da frameraten skiftede til 60Hz, når IFC var slået til. Det er meget synligt, at IFC fungerer på V10 - og den kører også med 600Hz sub-field drive...
|
|
![]() |
|
![]() |
G10 kører også med 600Hz sub field drive, der er jo bare ingen synlig forskel på om IFC er on eller off. Men OK, jeg kan dog godt forstå at Panasonic ikke tager det så seriøst når et par kunder ringer til supporten og siger at de ikke kan se forskel. Der kan være mange årsager til at man ikke kan se forskel, de ved jo ikke hvem det er der "klager". Derfor ville en måling være et godt bevis materiale. |
|
M.V.H.
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Nemlig - det var præcis, det jeg mente... |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Ok 60Hz? Det overrasker mig lidt ... Havde det kun slået til i starten nogle få gange for sjov, men jeg bildte mig ind, at skærmen flimrede en anelse mindre med det på ... Altså at refreshraten blev højere end uden IFC. |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
![]() |
Du er ikke den eneste, som er overrasket...
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
JanB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Ni kan använda min metod. Jag har själv tillverkat en test-video (för att undersöka hur rörelse-interpoleringen arbetade på min Toshiba, och för att kunna justera ljud/bild sync). Videon är helt syntetisk och består av två rörliga delar. En "klock-visare" (klokkehånd?) som stegar sig fram, ett helt varv per sekund. Det finns också ett fält med korta streck som rör sig från vänster till höger med olika hastighet. Jag detekterade rörelse-interpoleringen genom att sätta en stillbildskamera på stativ och ställa slutartiden (exponeringen) till 1 sekund. På bilden blir det då alla strecken synliga som har visats på skärmen under hela sekunden. På min TV kunde jag se att rörelserna interpolerades och en ny bild visades mellan de som finns i materialet. Om den inte interpolerar (alltså att IFC inte fungerar) så syns bara de streck som finns i materialet. Jag har två varianter av videon: 1) Riktig interlace i 50Hz med rörelse mellan varje Field (=halvbild). Det finns alltså 50 olika positioner på strecken (20ms mellan varje). 2) "PSF" på samma sätt som film-material vanligen sänds (och på DVD) i Europa där 2 Fields (halvbilder) visar samma position sedan hoppar den 40ms. Det finns alltså 25 olika positioner på strecken (40 ms mellan varje). Jag har lagt mpg filer här (som kan användas till att tillverka "Author" en DVD-video av), båda är 10MByte : 1) http://hem.bredband.net/b415760/pub/soundsync/Soundsync_JB_5 0Hz_IL_48s.zip 2) http://hem.bredband.net/b415760/pub/soundsync/Soundsync_JB_5 0Hz_PSF_60s.zip Så här ser EN av stillbilderna ut: Så här ser 1 sekunds-fotot av centrum av "klockvisaren" ut på en Toshiba LCD-TV med rörelse interpolering. De korta strecken är de interpolerade bilderna som TV:n tillverkar (och längden visar den maximala rörelse-hastigheten som den "trackar"). Redigeret af JanB - 06-September-2009 kl. 10:13 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve dette i denne weekend. Men det skal da prøves. Har derimod prøvet at slå IFC til/fra på forskellige kilder. Men jeg kan ikke se forskel. Har ikke brugt IFC før da de kloge hoveder siger det giver bedst billede uden |
|
M.V.H.
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |