recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille musik fra pc trådløst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspille musik fra pc trådløst

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille musik fra pc trådløst
    Sendt: 05-September-2009 kl. 14:22

Hej ..

Håber I kan og vil hjælpe lidt ...

Jeg har brug for at kunne afspille min musik fra pc'en trådløst (så jeg slipper for at have den lange ledning liggende når vi holder fest) ..

Findes der en forholdsvis billig løsning til dette .. tænker på at man evt. kan tilslutte en boks til stereo anlæg som kan streame de filer jeg har liggende på pc'en ???

Jeg har en ps3, men den er bare langt fra optimal, da dens musik bibliotek er noget tungt ... Jeg vil feks gerne kunne afspille direkte fra min itunes eller winamp til anlægget ...

Håber i har nogle forslag .... Og det behøver ikke være noget specielt fancy ... den skal bare kunne overføre lyden :-) ... Altså så er squezzeboksen lige overkill nok (og dyr)

På forhånd tak

Per

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 23:06

Hvis det på nogen måde skal have en anstændig lydkvalitet, er du nok nødt til at kigge på en Squeezebox eller en anden netradio.

Er du ligeglad med lydkvaliteten, kan du købe f.eks. sådan et af de sæt her:

http://www.av-cables.dk/traadloes_lyd_video/traadloes_video_ 220_da/

Du kan også købe to stk bluetooth overførselsdimser. Ved ikke med lydkvaliteten, men prisen lander tæt på en Squeezebox classic, som kan så meget mere end en bluetooth sender... F.eks den her:

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk &l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=A2800969&dgc=S S&cid=7112&lid=187301&acd=2408589552498229

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 10:45
Du kan bruge sådan én: http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =437403

Super UPnP-afspiller - langt bedre radio end Squeezebox - afspil direkte podcasts fra fx. DR - afspil også fra iPod.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 17:40

Ja, den hører sig til i kategorien "eller en anden netradio. " :)

Min far har lige præcis sådan én som Breddam linker til og er superglad for den.

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 20:19
Hmm 768,- med porto. Det er dælme billigt for den Noxon Audio 2. Jeg har lige sendt linket til min far, for det tilfælde at han ønsker sig én mere.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 20:58
Ja, jeg har også overvejet én mere  Til gengæld er de andre butikkers priser lige lovligt høje 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Ja, jeg har også overvejet én mere  Til gengæld er de andre butikkers priser lige lovligt høje 

Breddam, du leder mig i fristelse, har lige bestilt den 

Har du købt en til den pris? For det ligner en tastefejl, så der mangler et ettal forrest i Dustins pris.

Mvh JørgenT

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:54
Nej, jeg har ikke købt, men prisen har været 768,- i lang tid.
Jeg ved ikke, om Twonky stadig følger med i købet, som den gjorde i sin tid, men det er under alle omstændigheder en god pris for en meget nyttig lille tingest.
Den er ikke super brugervenlig til almindelig afspilning fra en NAS eller pc, men her kan spillelister være rigtigt gode. Ellers er det jo bare som at skifte en cd - man skal helst stå lige ved siden af den for at se ordenligt på displayet (med mindre man da bare sidder i sofaen og trykke næste )
OK, den kan fint spille alt med Deep Purple, men jeg vil stadig anbefale spillelister.
Og i øvrigt er det da bare om at få bestilt, hvis de har lavet en tyrkflej

Vh Søren

Edit: Jeg selv er blevet overrasket over, hvor meget radio jeg er kommet til at høre - enten som podcasts eller som temakanal.


Redigeret af Breddam - 06-September-2009 kl. 22:56
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 23:39

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:


Jeg ved ikke, om Twonky stadig følger med i købet, som den gjorde i sin tid

hjemmeside står: UPnP server application (included)
Så mon ikke det er den?

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:


Den er ikke super brugervenlig til almindelig afspilning fra en NAS eller pc, men her kan spillelister være rigtigt gode. Ellers er det jo bare som at skifte en cd - man skal helst stå lige ved siden af den for at se ordenligt på displayet (med mindre man da bare sidder i sofaen og trykke næste )

Det der fangede mig var mulighed for iPod dock og USB HDD interface, så er lidt spændt på hvordan betjening er herfra.

Mvh JørgenT

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 08:49

Da min far købte sin i marts var der Twonky med. Og den blev købt hos dustinhome for 1040,- inkl porto, så jeg er helt sikker på at der ikke mangler et 1tal i deres pris. Også på det tidspunkt lå konkurrenternes pris markant højere. Dengang havde jeg dog indtryk af at den var ved at udgå og det var årsagen til den lave pris. Den ville blive afløst af en identisk enhed, som bare havde en højtaler med.

mvh Mogens

Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 11:00
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 12:47

En airport express er også en mulighed.

Men den er dælme godt nok begrænset i sine muligheder i forhold til en  Noxon eller en anden upnp netradio. Eller en Squeezebox. Den kan spille de filer som den får fodret fra itunes. Og (svjv) intet andet. hvis det var mig, ville jeg helt sikkert vælge at bruge de 100 kroner ekstra på Noxon'en og så få en super netradio, som OGSÅ kan det du i første omgang efterlyste. (Faktisk ville jeg vælge en Squeezebox, men det er en anden pris, og dermed en anden snak.)

Min far har netop bestilt sin Noxon nr 2* :-) Tak igen til Breddam for tippet.

* Hvilket beviser at alle bør overveje mulighederne for multi-rums afspilning allerede ved første indkøb af musikstreamer.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu